• Dora

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Botilda skrev 2008-08-14 13:44:52 följande:
    En träns är en ögla man syr i stället för knapphål. Men det kan också vara att man förstärker ett plagg på utsatta ställen, till exempel vid fickor, med en liten, tät sicksack. Kanske kan det också betyda att man stickar ner en söm, har för mig att Ottobre använder ordet på det sättet.
    Sticka ner en söm menar dom nog då. (ottobre) på alla andra ställen i samma beskrivning står det just sticka ner sömmen.
    Tack Botilda.
  • Dora

Vart köper man tjock härlig velour?
    Har bara billig från Jysk och den är superdupersladdrig och tunn.

Sopheia-- Familjeliv funkar urdåligt ofta. Jag kommer in på förstasidan om jag har tur, sen är det kört.

• Dora

O aimeN N skrev 2008-08-18 09:21:15 följande:

hahaha vill ni veta en ännu dummare sak.. Om jag öppnat illbehörs påsen innan munnen så hade jag sett att det ligger en adaptor för svenska uttag med
    Fick du med en adapter? Det fick inte jag.
  • Dora

Ahhh jag får sån ångest över hur jag ska skicka förklädena i vaxduk som jag sålt. Rulla dem går ju men det vore onekligen enklast att vika dem. Speciellt som många köpt andra saker också. Men då går väl vecken aldig bort. Hur skulle ni gjort??? Please hjälp!

• Dora
    AMDA skrev 2008-08-18 12:05:42 följande:
    Jag har vikt mina de har inte blivit veck som inte går bort. Så vik du men du behöver ju inte pressa ihop dom med strykjärn
    Du har inte fått några klagomål då?
    Om jag vilker dem och lägger i et A4-kuvert? Vad tror du om det? Hur brukar du packa?
  • Dora
    PajaS skrev 2008-08-18 13:12:11 följande:
    Dora: Så fin delfin-applikation du uppdaterat din blogg med! Vad använder man för söm på konturerna? Varnlig raksöm, satäng?
    Tack! Det är bara vanlig raksöm.
  • Dora
    AMDA skrev 2008-08-19 10:13:06 följande:
    Nu har jag rockat ekkologisk velour
    Jättefina kläder! Det ser så härligt ut med velour. Jag har inte provat på att sy i det ännu. Funderar på att köpa lite när det är dags att hämta elefanter på Jofotex. Är Andersson & Hjalmarsson (Visst var det så dom hette?)mycket billigare än andra?
  • Dora
    miniliten skrev 2008-08-20 10:03:45 följande:
    snälla ni här inne.... HUR vändsyr man en jacka utan att det blir en tvungströja totalt!!! =) jag vill alltså fodra en jacka med fleece. hur gör jag, får inte till de. snälla nån hjälp mej
    Jag använde mig av denna beskrivning syltigochsaftig.blogspot.com/2007/11/kavajfoder-utan-ett-stygn-fr-hand.html
    och lyckades faktiskt! Vad gäller ärmarna är det nog bra att nåla eller tråckla först innan man syr ihop det för gott.
    Lycka till!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle