-
Jag har beställt en cover därifrån.fante skrev 2008-09-07 19:14:59 följande:Vem är det som har beställt symaskin/overlock/coverlock från www.sewingmachinesdirect.co.uk/ nu igen?
-
Kanske bara klippa två bitar som är 25x10 cm. Sy ihop tre sidor, sy en kanal upptill och trä i ett band att dra åt påsen med.solstraalen skrev 2008-09-08 06:57:18 följande:Kanske är i helt fel tråd.Men jag kan INTE så. Jag är helt lost!Min minsta grabbs "påse" till astmamedicinerna har gått sönder så jag måste fixa något nytt jag kan ha hans mediciner i eftersom dom släpas fram å tillbaka till dagis ofta.Har ni någon idê om hur jag syr en? Eller vart man kan köpa små tygpåsar? Bör vara 25-30cm lång iaf och 10-15cm bred, med någon sorts ständfunktion.
Enkelt och borde funka. -
Hur var adressen till sytokig? Hittar inte rätt...
-
Idag hade jag tänkt sy några bodyförlängare men inga av mina knappar passar. Inte snapsources storlek 14 och 16 och inte mina "svenska". vad tusan kan HM ha använt för knappar? Bodyförlängare som finns att köpa, brukar de passa?
-
Hon brukar vara jättesnabb! Prova igen, det har säkert inte kommit fram.doddit skrev 2008-09-10 08:07:16 följande:En liten fråga: Hur lång tid brukar Bibbi ta på sig att svara på mail? Jag skickade i torsdags, men har inte fått nåt svar ännu.
-
Skatt betalar man från första kronan.Kallokanin skrev 2008-09-10 11:50:17 följande:Jag säljer inte kläder, men dock en del annat. För er som funderar på enskild firma vill jag tipsa om ett jättebra bokföringsprogram som heter Visma enskild firma, lätt att använda och hjälper dessutom till med deklarationen!Skatt ska man betala även för alla inkomster på hobbyverksamhet över 7000:- om jag minns rätt. Om det inte är ändrat, vill säga! (Bäst att gardera sig. )
Bäst att diskutera detta på sytokig istället innan vi blir avstängda allihopa. -
Igår sydde jag för första gången fast namnlappen utanpå plagget. (jagbrukar alltid sätte den i nacken eller linningen anars) Men när man syr på längden på namnlappen blir det ju som maskor. Hur fult som helst. Och att bara sy kortsidorna blir ju inte heller bra. Hur gör ni?
-
Ja herrejösses! Nästan 300 spänn metern! :-O Men gud vad fint det var.lilllinda skrev 2008-09-11 10:10:13 följande:Gillar även mairos elefanter, men det brukar också vara ganskla dyrt...
-
Puffar för min egen fråga...Dora skrev 2008-09-10 15:42:42 följande:Igår sydde jag för första gången fast namnlappen utanpå plagget. (jagbrukar alltid sätte den i nacken eller linningen anars) Men när man syr på längden på namnlappen blir det ju som maskor. Hur fult som helst. Och att bara sy kortsidorna blir ju inte heller bra. Hur gör ni?
-
Tjatar lite till..
Ni som syr fast namnlapparna utanpå kläderna, syr ni även på längden eller bara kortsidorna? Jag upplever att det går maskor på namnlapparna och det blir väldigt fult.
-
Är S&S manchester stretchig eller stum?
-
Titta här vad fult det blir:
www.familjeliv.se/hem/dora/galleri.php
Här är den även nytvättad och extra ful... -
Plagget är nytvättat och vått. Vet inte om det är därför det blev så ojämt.TinaZ skrev 2008-09-11 20:19:05 följande:stygnen ser ut som mina....men varför är den så ojämn i kanterna?
Det är första gången jag syr runt hela. Brukar alltid fästa namnbandet i nacken eller linningen och då bara på kortsidorna. Då blir det inte så där fult. Men jag vet att de flesta här syr fast namnlappen utanpå plagget, det är därför jag undrar om det bara är jag som råkar ut för detta fenomen. Det ser ju mer proffsigt ut med en synlig namnlapp men inte när den ser ut som min...