-
Mer grenvidd och vidare byxor skulle jag ha tagit, annars är ju risken att det blir väldigt obekvämt att böja sig framåt.sarahl skrev 2008-08-25 15:34:03 följande:om man har en mönster för muddbyxor till stretchigt material, bör man ändra mönstret något om man skall sy det i stumt tyg?
-
first timer skrev 2008-08-25 19:13:18 följande:
Jag tänkte sy ett par dagisjeans med förstärkningar på knän och rumpa. Hur gör man det snyggt i rumpan? Två ovaler känns inte så på men det kanske blir snyggt? Nån som har gjort eller vill ge mig förslag på hur jag kan göra?Kan du inte sy ett hjärta i rumpan? Om du inte sätter på bakfickor borde det fungera utmärkt. Med hjärtspetsen ner mot grenen och de bulliga delarna över skinkorna -
Sitter och tittar på MG-tyger. Någon som har beställt från dem? Jag är så nöjd med att ha fixat till ett mönster så att det blev en jättebra top till mig själv, så nu vill jag såklart hitta kul tyger och sy. Viskosjersey i hysteriska färger och mönster skulle funka. Har en top jag kan plagiera hemma isåfall
Hur är deras velour i kvaliteten? Mönstrad är ju snyggt, inte minst till kalikådjur! Bomullsjerseyn? -
sarahl: vet att det inte var riktat till mig men jag svarar ändå jag!
PUL tycker jag är bäst hos Babyheaven och mikrofleece har jag köpt hos stoff och stil och det har fungerat utmärkt. Jag använde flanellblöjor som mellanlägg och vanliga tryckknappar, bildbevis finns i min pres -
Stackars dig! Den sitter inte på ett ställe så du kan sätta dit ett tygmärke eller liknande? Var på HM nyss och de har bla HelloKitty-tygmärken billigt.Småkottarna skrev 2008-08-26 15:52:47 följande:Ååååh, jag gråter blod snart... Har suttit hela jla dagen med en huvtröja, min allra första. Den blev såååå fin i turkos velor med brun luva och bruna kantband... Så skulle jag slå i en tryckknapp i den och ovan och undersidan på knappen hamnade skevt så piggarna fäste inte i knappen... när jag försökte förtvivlat få loss knappen igen blev det hål i hela tröjan... Fan när sånt händer!!
Apropå det, ingen som vet var man kan få tag på stryka/sypåmärken med Bamse på? Sonen förälskade sig i en pyjamas på lindex som inte fanns i hans storlek och nu går han och mumlar om att han vill ha bamsejeans också. Men att de som fanns där inte var fina. Osv. -
lappar med snöre? *förvirrad*
-
Jamen sådana är enkla att göra, säger jag som gammal scrapgalning! Designa en lapp. Skriv ut på färgskrivare, flera stycken på ett ark lite kraftigare papper (kräver lite övning i ps elements eller vanliga photoshop/illustrator el dyl). Klipp ut. Slå i en öljett (finns små avsedda för scrapbooking och cardmaking som är jättebra) och knyt i ett bomullssnöre. Häpp.
-
Sara E skrev 2008-08-26 20:35:28 följande:
Var kan man hitta mönster till en body? Omlott eller vanlig spelar ingen roll, men jag har inte hittat nått av det tyvärr. Har massor av olika mönster men inte ett enda till en body. Kommer ju en liten här inom snar framtid o det hade varit kul att göra en egen. Kanske någon här som kan dela med sig av sitt mönster? Snääääällaottobre 6/2007 hade både omlotttröja och omlottbody och omlottoverall från stl 56, och dessutom prematurkläder i stl 40 - 56! -
Snygga mössor! Verkligen fina tyger, var dessutom inom din blogg och fick adressen till en mycket trevlig amerikansk butikTeDrickaren skrev 2008-08-26 21:56:52 följande:har knåpat ihop lite fler mössor, hittade SUPERSNYGGA tyger idag!! Någon som hört om det gröna elefanterna?
kanske ska göra av med lite av lönen som kommer imorgon??
-
Nu börjar jag bli lite förvirrad, men man får alltså:
-fråga var man kan hitta mönster på tex en bra raglantröja
- svara typ "ottobre 4/07" eller "meedom har ett bra i gula boken"
- länka till gratismönster på nätet
men man får INTE
- länka till kommersiella mönster (??)
- erbjuda sig att skicka en kopia av ett mönster som man har hemma - men man får inboxa sådana erbjudanden.
Man får INTE
- länka till sin egen blogg, men man får länka till andras (??)
- efterlysa tygbitar om någon har något övers, utan då får man skriva "vet ni var jag kan få tag på XXX svar i inboxen!"
man får inte göra reklam för sina egna produkter eller sitt eget märke om man inte betalar FL för reklamplats (rätt så självklart tycker jag)
Har jag koll på det nu??