-
Ja just det, den har jag ju sett och glömt! Tack tack!madebyinferno skrev 2008-07-23 15:22:33 följande:Här kanske du hittar något passande, eller något annat kul?!www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
-
Jag prenumererar inte utan har shoppat det alldeles självSopheia skrev 2008-07-23 17:09:07 följande:hmmm...är det nån fler (prenumerant) som inte fått hem sin senaste Ottobre ännu? Jag vill att den ska komma NU! Suktar efter bodysuitmönstret, ju
men om du får akut bodysuitbrist så mejla mig så kan jag rita av mönstret i rätt storlek till dig och skicka
-
Tror det är en sådan min mamma har... Du ska ha "A-ratten" isatt på baksidan, den övre vänstra ratten ska vara inställd på symbolen som är som ett knapphål+blandade sömmar (bredvid punkten), den övre högra ratten är stygnlängd och den nedre är stygnbredden. Den vita knappen kör bakåt när man trycker in den.kvinnan78 skrev 2008-07-25 14:28:35 följande:tjena..jag är hos min svärfar o ska sy lite gardiner...på hans gamla huskvarna 2000...han har ingen instruktionsbok...hur får jag till en bra raksöm +sicksack...jag tycker att det känns fel än hur jag rattar..Någon som vet??
-
Hoppar in rätt så sent - jag skulle sy bebiskläder i tyg som tål en 60-tvätt, dvs velour med så gott som 100% bomull, eller sweatshirt-tyg. Blöjor läcker ju ibland och de fläckarna ger sig inte på 40 grader... SoS: krossade velour ("Stressad sammet" säger vi hemmakiwis skrev 2008-07-24 17:56:53 följande:hejsan ladies!Ursäkta att jag inkräktar lite på er tråd.. men jag behöver lite expert-hjälp! Jag är väldigt nybörjare på att sy, och har tänkt sy ett par bebisbrallor som startprojekt! Har tänkt att beställa tyg från stoff o stil, och undrar, är det bäst/lättast att sy med stretchvelour eller krossad velour för ändamålet? Är inte alls hemma på vad alla typer av tyger heter! Undrar också om någon skulle kunna rekommendera vilket sorts tyg man ska använda om man vill byta tyg på en gammal baby-sitter!? Hoppas någon har tid/lust att besvara mina nybörjar-frågor! Tusan tack för er tid!
) är rätt bökig att sy i tycker jag, den är tunn och lite sladdrig och drar sig lätt. Jag använder den till utklädningskläder (sonen håller på att få en riddardräkt... blått och silver tyckte jag, men han ska absolut ha guldpaljetter på, och då får han det.)
-
sara: ringsjal i linne/annat snyggt passande tyg. Beställ sjalringar via valfri försäljare (babyheaven har, minimundus likaså) och sy en, det går fort och är lätt att bära i.
Sälj den på sjalbarn el liknande sedan!
medeltida barnkläder... nja, de hade väl bara kolt? -
Stratus:
Tack! Tack! Danska sidor = ingen tull, ingen extra moms =
Å andra sidan blir det ju dyrt när shoppingdjävulen slår till. -
Mari: så fina saker du har sytt! Snyggt med färgade ugglor!
-
Bling: jag tycker det är lätt att sy på en overlock, men annorlunda än att sy på en vanlig maskin eftersom den klipper av tyget och man kan inte sy bakåt. Så annorlunda, men lätt. Kan vara lite pilligt att trä men jag tycker att min nya maskin är SÅ bra! Och det blir verkligen enormt mycket bättre just på trikåkläder. Om du ska köpa en så gå och kläm inne hos en handlare och be att få prova att trä den så att du märker om det är helt ogörligt pilligt.
-
Bling: jag köpte en pfaff coverstyle för 8500. Jag ville absolut ha en maskin som kunde göra en täcksöm (coverlock) och jag har inte plats för två separata maskiner så det fick bli en kombinationsapparat.
Den är analog/mekanisk, inte datoriserad, och hittills funkar den jättebra. -
Nu har jag köpt fint tyg på Åhlens (30% på reapriset, kostar INGENTING, nästan) och klippt till delar till en bärsele. Jag skulle behöva padding till axelband och midjebälte, axelbanden reder sig nog med vanlig vadd och några sömmar, men har någon en bra idé om var man får tag på riktigt stadig padding för ett midjebälte? Vanligt skumgummi är alldeles för poröst, jag tänkte först på liggunderlag men det är lite tunt och kanske för stelt.
Alla förslag mottages tacksamt!