Sytråden spinner vidare - Grön rulle
spenatmamman skrev 2008-06-16 21:33:56 följande:
Tjohej igen, här kommer adressen till min blogg dårå:minapyssel.wordpress.comDen är precis nyss uppdaterad med ett pudedyr aka kuddkatt och en beppehatt. Sen har jag två enkla frågor:1. Jag är så himla sugen på att sy vuxenkläder. Skulle vilja ha en bok med grundmönster typ Meedoms Börnetöj 0-3 år, finns det någon som vet någon bra och till och med kanske har testat mönstren?2. Någon som vet var jag hittar sån där trikå med spets på? I Stockholm eller på nätet. Alltså mjuk liten uddspets på ett trikåband, som man kan ha i ärmslut och liknande. Fick med en bit när jag beställde tyger från Sewzannes fabrics och använde det när jag sydde singoallaklänning till min lilla tjej, det blev så fint! Nu vill jag ha mer *ett habegär är väckt* i alla möjliga färger helst tack så mycket :)
Det finns en bok, som egentligen handlar om mönsterkonstruktion av damkläder, men till den följer det med grundmönster. Dock vet jag inte om den är så mycket att ha dock, om man inte orkar rita om utifrån dom, för dom har rätt så udda form. Men det är en bra grund om man vill rita själv, och det står väldigt utförligt hur man gör, och hur man gör om. Ska gå och kolla vad den heter. Kostade iaf 250-300 nåt på adlibris.
Det finns en bok, som egentligen handlar om mönsterkonstruktion av damkläder, men till den följer det med grundmönster. Dock vet jag inte om den är så mycket att ha dock, om man inte orkar rita om utifrån dom, för dom har rätt så udda form. Men det är en bra grund om man vill rita själv, och det står väldigt utförligt hur man gör, och hur man gör om. Ska gå och kolla vad den heter. Kostade iaf 250-300 nåt på adlibris.