Inlägg från: madebyinferno |Visa alla inlägg
  • madebyinferno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

men hej på dig Ja man hänger ju i mer än en tråd nu för tiden men mest här nu, buggatråden och lite i september 05 tråden fortfarande men halkar väl in lite här och där ibland också

• madebyinferno
    car skrev 2008-07-25 18:48:31 följande:
    just det. Finns det mönster på det, eller får man köra efter eget huvud?
    Tror jag har mönstret på min jag sydde någonstans, ska kolla det om du vill, även fixa bild på slutresultatet
  • madebyinferno
    car skrev 2008-07-25 18:48:31 följande:
    just det. Finns det mönster på det, eller får man köra efter eget huvud?
    Har lagt in bilder och beskrivning på en blöjförvaring/automat nu i min blogg om någon mer är intresserad!
  • madebyinferno

Hjälp tjejer!!

Har kikat runt i en massa olika bloggar och någonstans såg jag en så cool "gubbkeps" för barn, skulle gärna vilja sy en sådan till min dotter men kan inte minnas vems blogg det var, kanske är det bågon här i tråden som antingen sytt en sådan eller vet vems blogg jag kikat i?!

Eller så kanske ni rent av vet vart jag kan få tag i ett sådant mönster???

• madebyinferno
    first timer skrev 2008-07-26 21:51:27 följande:
    Jag har sytt ett par olika.
    Det var nog din blogg jag kikat i du har inte mönstret att dela med dig av?? såå coola ju
  • madebyinferno
    Stratus skrev 2008-07-30 22:00:58 följande:
    Jag vet att många här beställer tyger från USA, till exempel superbuzzy och reprodepot. Jag har hittat en dansk sida som säljer liknande tyger. De har inte alls lika mycket, men mycket av det jag såg där har jag sett på de amerikanska sidorna. Jag har inte jämfört några priser, men från Danmark blir kanske frakten inte så dyr, och man slipper riskera att paketet fastnar i tullen. Jag har i alla fall sett en gäng tyger som jag måste beställa... Kolla in detta: www.malika-rosa.dk/shop/frontpage.htmlJag har rockat lite kaniner idag. Och en pyjamas. pysselptorp.blogspot.com/
    Jättemysiga tyger Är det tull från Danmark till Sverige också eller?? Fattade inte följande: The shipping charges does not include any customs or duty charges  that may be due in a particular country. Hur som helst kom jag fram till att frakten låg på ca 152KR och blir det ingen tull känns det som ett väldigt bra pris...

Kollade förresten in tygpysslingen lite, är det inte väldigt dyrt där, jämfört med tex stoff&stil eller är jag helst ute och cyklar??
  • madebyinferno
    yrväder skrev 2008-07-30 22:58:03 följande:
    ja, men tygpyssling har hilcos tyger. rätt stor skillnad. tittade idag på malins kläder, ett par velourbyxor i hilcovelour som hon haft sen i julas och som är välanvända och tvättade många gånger, trots det ser dom helt nya ut. samt en regnbågströja som hon fick för några veckor sen och som är tvättad 3 gånger. tyg från stoff och stil och den är redan tvättnoppig......
    Aha, missade att tänka på de olika kvaliteerna hilco är uppenbarligen ett bra tygmärke, några fler att hålla ögonen öppna efter???
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle