Inlägg från: madebyinferno |Visa alla inlägg
  • madebyinferno
    Lilltå skrev 2008-07-31 20:19:22 följande:
    Kan bara säga att symaskinsgubben jag varit i kontakt med tidigare tyckte inte om Brothers overlockar alls. Han sålde dock dem.....Däremot Brothers vanliga symaskiner tyckte han var bra.
    Åhå, du vet inte varför han inte gillade dem???

Vad bör en overlock ha/kunna för att vara en bra vardagsmaskin?? Hoppas ni förstår frågan
  • madebyinferno
    Gekko skrev 2008-08-03 14:25:17 följande:
    Vem var det nu igen som hade sytt en blöjautomat och hade scannat in en beskrivning i sin blogg? Jag tror det skrevs om det i tråden förra eller förförra veckan?
    Det var nog jag det håll till godo
  • madebyinferno
    Beatrize74 skrev 2008-08-04 15:31:11 följande:
    Tack tjejer för att ni delgav mig lite fakta. Nu tror jag faktiskt att jag förstår, det börjar klarna. Jag har läst högt för maken här och nu ska vi ge oss ut i overlock/coverlockdjungeln tillsammans igen, fast den här gången är vi också beväpnade med machete och karta tack vare er, så det känns lite lättare nu. Nu ska jag bege mig ut på länkarna ni givit också. På med safarihjälmen och khakishortsen, och swisch...swisch ut i djungeln igen. Psssst....madebyinferno....jag förstod väl att det var HÄR du gömde dig. Härligt att se dig...kommer du ihåg mig?
    Såklart jag minns dig, hur är det med allt?? Hänger inte sååå mycket i septembertråden men brukar kika in och läsa lite ibland

Har äntligen kommit igång "på riktigt" att sy igen, smiter ner i mitt syrum så fort jag kan
  • madebyinferno

Har ni några tips på bra mönster/syböcker - har googlat lite men de flesta jag hittat är slutsålda så jag tänkte jaga iväg till bibblan imorrn och se om de har något kul

Tips på vad jag ska titta efter???

• madebyinferno
    Kaja Design skrev 2008-08-06 15:00:52 följande:
    Kolla Creativ Company. Passa på att beställa pysselmaterial till barnen också. Typ 1/3 av priset på Panduro eller något i den stilen... Tror att de har tygfärger också faktiskt. Snygga förkläden också. Och deras t-shirts som vi köpte och tryckte på var riktigt bra kvalitet.www.cchobby.se//Kaja
    Är det med lr utan moms i katalogen man kan ladda ner tro?? Är det utan så är det ju "gratis" i princip ju

Kul sida iaf, tack för länken
  • madebyinferno
    GOBLIgobli skrev 2008-08-06 19:30:07 följande:
    Den är väl singeljersey?
    det kanske den är, dubbelkollade inte men jag såg någon häromdagen, vart kan det ha varit då??
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle