Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Minmin skrev 2008-06-23 20:23:38 följande:
    åh, det låter väldigt roligt att gå på syfestival. Brukar ni som kan gå?
    Oh yes!
  • GOBLIgobli
    Minmin skrev 2008-06-23 20:28:57 följande:
    var det du som hade mössorna? Det var iaf någon urskicklig syare som jag "återfann" bloggen av just igår. Du har inte din bloggadress på din pres Gobli, så det tar en stund innan jag hinner kika igen, men rusar...
    Fixed it! Hade ju den där men den försvann tydligen när mitt plus gick ut.
  • GOBLIgobli
    Minmin skrev 2008-06-23 21:25:48 följande:
    Jajemen TF! Dejtar gärna på symässan! Fler också förstås. Stod att man kan få grupprabatt om man är fler än tio........Gobli. Det var ju du som sydde de där fantastiska molnmössorna. Ni vet hur en del saker stannar kvar inombords efter att man sett dem. Molnmössorna hör iaf till de sakerna! Jag har haft vansinnigt datortråkigt här i midsommar eftersom vi inte åkte bort. Ingen att prata med på nätet, och inget att läsa i mina vanliga bloggar. Så jag gjorde en ansträngning för att lägga upp fler i goggle reader och fastnade således i alla bloggar! Sådana som jag trodde jag hade koll på redan, men hade det inte! Som Goblis blogg tex! Jag älskade dina väskor också. Och undrar nu i mitt stilla stöldminne om jag har sett dina väskor för länge sedan redan och sen snott lite. *visslar* De är underbara iaf!!!
    Men åå vad glad jag blir!! Att bli hågkommen på så vis! Tack så mycket!
    Hehe, bara att sno på, för det är väl det vi alla gör hit och dit. Tänk vilken hjälp när man har idétorka.
  • GOBLIgobli

Just det, kom på ang. frågan om att undvika bubblig söm i trikå (vem var det nu?) så förutom att lätta på pressarfotstrycket, finns det även en sk trikåfot som är som en bredbent pressarfot och som inte trycker ut tyget lika mycket när man syr. Den tycker jag är kanonbra!

• GOBLIgobli
    mian71 skrev 2008-06-24 11:31:31 följande:
    Jo jag vet ju att det är slut hos Jnydesign. Tänkte väl snarast om någon visste någon som köpt mer än de behövde första gången, om du förstår hur jag menar Det skulle vara värt en del..
    Se om du kan smöra lite fint för Gekko.
  • GOBLIgobli
    Gekko skrev 2008-06-24 11:56:32 följande:
    Haha, mina sköna metrar håller jag hårt i!
    Hehe, jag misstänkte nästan det.
  • GOBLIgobli
    mian71 skrev 2008-06-25 14:11:24 följande:
    Nu behöver jag lite hjälp!! Kompisens dotter (ca 7 år) ramlade olyckligt igår och bröt armen över armbågen. Det innebär närmare 2 månader i gips, från strax under armhålan och neråt. Hur syr jag bäst överdelar åt henne? Jag tänkte omlott och kanske trumpetärm, någon som har några mer konkreta tips eller kanske till och med bilder?
    Men lilla hjärtat! Krya på sig så fort det går.
    Min spontana tanke var, förutom omlott eller knappar, vida ärmar med gummiband längs ut så det blir som en stor puffärm. Där borde gipset få bra plats samtidigt som ärmarna inte badar i maten.
  • GOBLIgobli
    Lallan skrev 2008-06-25 15:38:08 följande:
    Måste bara berätta en lite rolig sak. Köpte en stuvbit med vit och blå fleece med Nalle puh mönster på. Tänkte göra en filt till minstingen och sälja den andra halvan på ett visst ställe men blir inget av det. Sambon ville så gärna ha en tröja i tyget :-0, han ratade ugglorna men nalle puh vill han ha :-0. Han ska få som han vill i alla fall Som han sa, finns det något bättre sätt att göra succe på på jobbet? Han jobbar på förskola
    Haha, men gud vad gulligt!! Helt underbart tänkt ju!! En bild på det får han ställa upp på sen, eller vad tror du?
  • GOBLIgobli

Nu har jag been rockin' owls too!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle