Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Cirrus skrev 2008-07-18 10:41:41 följande:
    Näe tänk om man kunde använda 90-nålarna till något. Jag har en packe efter ett felköp
    Kom faktiskt på ett användningsområde trots allt, fleece! Där blir det inga hål iaf.
  • GOBLIgobli
    fante skrev 2008-07-18 11:15:55 följande:
    Gobli: Jag har inte heller hittat någon användning för mina 90-nålar Kan man använda dem i icke-trikå?
    Nja, de kan bete sig som en nål med dålig udd, alltså dra med sig vävtrådar till undersidan, om du förstår hur jag menar.
  • GOBLIgobli

Finns även nån microstretchnål som ska vara bra, den ska funka bra till baddräktstyger och sånt.

• GOBLIgobli
    isema skrev 2008-07-20 09:13:21 följande:
    Heja alla ni duktiga symänniskor! Jag tänkte att jag skulle försöka sy till min lilla tjej. Tänkte kanske ett par pösbyxor i velour och pösmössa i trikå. Nu är det så att jag har en "vanlig" enkel maskin. Går det lika bra eller man måste använda sig utav overlocking när man syr i dessa material? Som sagt jag är helt novis på detta området så frågan kanske är lite knasig:-S
    Nu vet jag inte vilken maskin du har men de flesta vanliga maskiner har sk overlocksömmar som man ska använda så inte sömmarna går sönder. Kika om du har nån som ser ut såhär;
    /_/_/_/_/ ungefär.
  • GOBLIgobli

Dora
    Tycker det låter som reklamation. Var köpte du det?

• GOBLIgobli
    Dora skrev 2008-07-20 12:18:49 följande:
    Jag köpte det på tygvaruhuset i Norrköping.Kan man reklamera fast man redan sytt av det?
    Hmm, jag tycker iaf att du kan visa det till dem och förklara allt du försökt med, tvätten, tumlingen och allt. Sen kanske du inte får pengarna tillbaka men att de blir medvetna om problemet. Och kanske har de en lösning på hur du kan få bort vecken. Eller fråga Johnny på Jofotex! Han har nog varit med om det mesta.
  • GOBLIgobli

Har en liten förfrågan till er som bor i Sthlm... *brer på med smöret nu*
    Har fått höra att det finns burberry på rea i någon butik. Nååågon vänlig som vet var och som skulle kunna köpa och skicka mig en bit? Inboxa mig isf. Tack på förhand.

• GOBLIgobli
    GOBLIgobli skrev 2008-07-20 13:16:03 följande:
    Har en liten förfrågan till er som bor i Sthlm... *brer på med smöret nu* Har fått höra att det finns burberry på rea i någon butik. Nååågon vänlig som vet var och som skulle kunna köpa och skicka mig en bit? Inboxa mig isf. Tack på förhand.
    Pyff!
  • GOBLIgobli
    madebyinferno skrev 2008-07-21 20:30:08 följande:
    Hallå tjejer (och killar om det nu finns några här)Har äntligen kommit igång igen med min sömnad efter många års periodsyande, har en äldre "vanlig" symaskin men är nu sugen på en overlockmaskin...Vad syr ni på och om ni har en overlockmaskin, vad är det för märke och i vilken prisklass?Har kikat på den hos ellos, www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx kan det vara något tro???Tacksam för svar
    Visst hade du ett annat nick förut...?
    Den allmänna rekommendationen om maskiner här inne brukar vara att köp hellre ett välkänt märke från butik där du får både service och utbildning på maskinen. Visst, den kan bli lite dyrare men du får en bättre maskin. Alternativt en begagnad.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle