Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

NU kikade jag på din länk och det var ju ett välkänt märke , vet dock inget om just den.

• GOBLIgobli

Isabelle o Elias skrev 2008-07-21 23:04:08 följande:

Finns det någon aktiv blogglista nu för oss sygalningar? :)
    Nope, de flesta av oss har fått näsbrännor av moderatorerna för att vi inte ska länka till bloggar där det finns försäljning.
  • GOBLIgobli
    madebyinferno skrev 2008-07-21 22:26:46 följande:
    Bytte nick nyligen, hette martina78 tidigare Ska svansa in på min lokala symaskinsbutik med andra ord och se vad de har Är ju lite så att när jag väl bestämt mig för något så skulle det ha skett redan i förrgår typ vill ha en overlock NU typ
    Hehe, som jag då, ska också ha NU(nyss)!
  • GOBLIgobli
    kiwis skrev 2008-07-24 17:56:53 följande:
    hejsan ladies!Ursäkta att jag inkräktar lite på er tråd.. men jag behöver lite expert-hjälp! Jag är väldigt nybörjare på att sy, och har tänkt sy ett par bebisbrallor som startprojekt! Har tänkt att beställa tyg från stoff o stil, och undrar, är det bäst/lättast att sy med stretchvelour eller krossad velour för ändamålet? Är inte alls hemma på vad alla typer av tyger heter! Undrar också om någon skulle kunna rekommendera vilket sorts tyg man ska använda om man vill byta tyg på en gammal baby-sitter!? Hoppas någon har tid/lust att besvara mina nybörjar-frågor! Tusan tack för er tid!
    Bara att fråga på!
    Stretchvelour är en bomull/polyesterblandning och därför bättre till babykläder än krossad velour som är helt i polyester och andas mycket sämre. Så vanlig velour som vi brukar kalla det härinne rekommenderas.
  • GOBLIgobli

Hellegoood!! Nu förstår jag er som ojat er över många inlägg när man varit borta från datorn ett tag.
    Har precis kommit hem efter en vecka i Finland, (ruinerad i Eurokangas bla.) och tror jag ger upp att försöka läsa ikapp!
    Fiiina randiga velourer mm. fick jag med hem iaf och hade kunnat handla ihjäl mig där men det får bli nästa gång.
    Skönt att vara hemma.

• GOBLIgobli
    madebyinferno skrev 2008-08-05 20:08:45 följande:
    Någon som beställt från NeaNoelle?? + & - någon???
    Jag har och kan inte annat än att rekommendera varmt! Toppenservice och snabb leverans.
  • GOBLIgobli
    madebyinferno skrev 2008-08-06 19:22:45 följande:
    stoff och stil har väl den regnbågsrandiga???
    Den är väl singeljersey?
  • GOBLIgobli

Bruna, absolut! Gud vad snyggt det där var! Du är en fena!

• GOBLIgobli

Tyras föräldrar skrev 2008-08-08 10:47:25 följande:

brunnu har jag inte sytt sen midsommar men jag måste få klart ett par presenter innan imorgon kväll. Inget är så inspirerande som halvpanik
    Amen!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle