Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Ett annat tips är Vanish White eller vad den heter. Jag fick bort röd färg som hade "blödit" mot det vita. Däremot lyckades jag inte få S&S tandtyg att blir vitt igen så visst kan det variera. Men kan vara värt ett försök mot "vita" vävtyger.

Tyras föräldrar skrev 2008-08-08 10:56:28 följande:

Tyra vägrar ta av sig sina volangklänningar ens på natten så jag rotar igenom mitt tygförråd och lägger ut tyger på golv och bord för att få ihop snygga volanger. Jag stör mej mest på att loppistygernas vithetsgrad varierar något så otroligt. mönster som ser schyssta ut tillsammans passar ändå inte för att bakgrunden varierar mellan gråvitt och gulvitt. vad mkt lättare det är att sy till tjejer! Alla trikåplagg och tunnare plagg kan fållas med rullfåll, smocksöm är det enklaste som finns men blir ruggigt effektfullt och alla blir så otroligt glada av att få klänningar.
  • GOBLIgobli
    Leeluu skrev 2008-08-09 01:23:01 följande:
    Hej tjejer!Här var det ett tag sen jag var inne. Symaskinen är fortfarande nedpackad men ska upp snart. Har nån av er sytt en sänghimmel nån gång?
    Uuuh, nån gång för 9 år sen.
  • GOBLIgobli

Sandra G skrev 2008-08-10 13:47:50 följande:

En fråga. Hur bär man sig åt om man vill beställa från Jofotex? Står ju på deras sida att man inte kan
    Om du vet precis vad du vill ha, tex. rött elefanttyg, så är det bara att skicka ett mail till dem.
  • GOBLIgobli

Jag har inte beställt från Jofo så kan inte uttala mig om frakten.

Sandra
    Fin och mycket bra velour finns hos Nea Nobelle (länk i ts), dock är den lite dyr.

• GOBLIgobli

Sandra G skrev 2008-08-10 14:11:05 följande:

Ok, tack. Det var precis elefanterna jag tänkte på. Om jag skriver att jag vill ha matchande mudd, fixar de det också? vet du när de gröna elefanterna skulle komma?
    Det kan de absolut! Ååh, ska det komma gröna fantisar?? Härligt!!
  • GOBLIgobli
    Dora skrev 2008-08-10 09:08:25 följande:
    Igår stog jag på Hällestad marknad. Det gick väl inte så bra och jag tjänade inte alla dom tusenlappar jag hade hoppats på. Men jag sålde drygt 10 saker för ca en femhundring. Gladast blev jag nog ändå när någon strök med handen över en sak och sa "oh vad fin" och sen gick vidare. Så nu sitter jag här med ett ton grejor jag inte riktigt vet vart jag ska göra av.... Sambon är överlycklig..
    Det där med att stå på marknad kan svänga som en kosvans i sommarvärmen, ena gången tar prylarna slut och andra gången går det inte lika bra. Tänk också på att just nu kan folk vara "panka" efter semestern och därför inte ha så stark köplust och bästa datumen för marknader är som bekant precis efter löning.
    Bättre lycka nästa gång och man ska inte ge upp efter ett bakslag! (Jag vill också stå på marknad...)
  • GOBLIgobli

Sandra G skrev 2008-08-10 14:33:04 följande:

Tack, kikade där nu. Jättefina tyger. Är det lätt att sy i velour? Jag är ju lite av en nybörjare och har bara en vanlig symaskin utan några vidare finesser.
    Precis som miniliten sa, det går utmärkt med en vanlig maskin. Bara lätta på pressarfotstrycket och välj en stretchig söm så de inte spricker så är det bara att tuta på!
    Och kom ihåg att lägga luggen (hette det så?) åt samma håll på bitarna. (går lite i förväg här)
  • GOBLIgobli

Gekko
    Kanonläckra bralls!!

Hur gör du förresten för att få bilderna sådär??

• GOBLIgobli
    Minmin skrev 2008-08-10 21:32:56 följande:
    Gah! Någon synsk som kan tala om för mig var jag har förlagt mina namnlappar och min stramalj??? Jag har ju så otroligt liten yta att ha mina saker på att jag inte kan förstå hur jag kan slarva bort så mycket som jag gör. Och mina namnlappar till råga på allt. Suck.Finns det någon som minns SAS-väskorna förresten? Jag har sytt en kopia av en sådan, verkligen lätt och fort gick det.
    SAS?? Åka plan?
  • GOBLIgobli

Ahaa ok, Elements, är inte det en "extremprogram" i PS?

Arg gubbe = : - [

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle