• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Elyelle
    Armine skrev 2008-07-25 20:08:22 följande:
    Vet inte riktigt vilken stil jag letar tänkte mer på hur andra har gjort.
     En sadan dar vaska, som ser ut som en "boll" och har dragsko upptill ar valdigt latt att gora. Aven den varianten, som har foljt med manga Maggie Sottero brudklanningar ar enkel.
     Leta efter en modell, som du gillar, sa kanske kan jag beskriva hur man gor en - beror pa hur bra bild du har att visa pa den. Du far garna inboxa mig da det ar latt for mig att missa inlagg i den har traden.
  • car
    madebyinferno skrev 2008-07-26 00:45:40 följande:
    Har lagt in bilder och beskrivning på en blöjförvaring/automat nu i min blogg om någon mer är intresserad!
    tack så mycket
  • Armine

Lines underbarn skrev 2008-07-26 13:31:35 följande:

Måste bara få visa vad jag har pysslat ihop till mig själv! underbarn-underbarn.blogspot.com
    Kunde inte lämna ett inlägg i din blogg så det får bli här i stället. Vilken underbar själ, vad är det för färg? Jag har stickat en liknade i ljusbått och lila (blandade med varandra). Ska göra en svart också.
  • Armine

Jag sprang på trikå för 19 kr/m idag så jag kunde inte låta bli. Första gåpngen jag köpt och ska sy i trikå så det blir spännande. Så nu har jag en soprre att få igång mammas overlock.

• Humleblomstern

Kyssen o Cirrus, ja, jag trodde nog att den skulle vara tjockare. Men nu när jag sytt i den tycker jag att den är helt perfekt, skulle dock inte vilja ha den tunnare!

first timer, se där! Visste inte att det var samma person jag svarat till både här och på SB! Ja, Siw tänkte jag på, hittade du till slut?

Car, det finns en tjej på sjalbarn som har gjort den här jättesnygga: www.familjeliv.se/hem/tinaw/gallery/phpfeuehd.jpg . Jag har gjort en efter samma princip och den blev jättebra. Man kan behöva staga upp den med en rundstav/blompinne längst upp och en pappskiva längst ner, annars säckar den.

• madebyinferno

Hjälp tjejer!!

Har kikat runt i en massa olika bloggar och någonstans såg jag en så cool "gubbkeps" för barn, skulle gärna vilja sy en sådan till min dotter men kan inte minnas vems blogg det var, kanske är det bågon här i tråden som antingen sytt en sådan eller vet vems blogg jag kikat i?!

Eller så kanske ni rent av vet vart jag kan få tag i ett sådant mönster???

• Dora

var det inte någon här för ett tag sedan som visade upp en blå klännning med vita möss på i damstorlek? Jag såg nämligen en tjej med en sån klänning på Gotland i onsdags och tyckte den såg bekant ut. Men sen såg jag även en barnklänning i orange så det kanske är en vanlig modell.

• first timer
    madebyinferno skrev 2008-07-26 21:33:18 följande:
    Hjälp tjejer!!Har kikat runt i en massa olika bloggar och någonstans såg jag en så cool "gubbkeps" för barn, skulle gärna vilja sy en sådan till min dotter men kan inte minnas vems blogg det var, kanske är det bågon här i tråden som antingen sytt en sådan eller vet vems blogg jag kikat i?! Eller så kanske ni rent av vet vart jag kan få tag i ett sådant mönster???
    Jag har sytt ett par olika.
  • first timer
    Humleblomstern skrev 2008-07-26 21:12:46 följande:
    first timer, se där! Visste inte att det var samma person jag svarat till både här och på SB! Ja, Siw tänkte jag på, hittade du till slut?
    Ja här hittade jag  http://homepage.mac.com/siwdockor/dockor.html

Ska jämföra priser ordentligt någon dag och sedan beställa.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle