• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Stratus

Jag vet att många här beställer tyger från USA, till exempel superbuzzy och reprodepot. Jag har hittat en dansk sida som säljer liknande tyger. De har inte alls lika mycket, men mycket av det jag såg där har jag sett på de amerikanska sidorna. Jag har inte jämfört några priser, men från Danmark blir kanske frakten inte så dyr, och man slipper riskera att paketet fastnar i tullen. Jag har i alla fall sett en gäng tyger som jag måste beställa...

Kolla in detta: www.malika-rosa.dk/shop/frontpage.html

Jag har rockat lite kaniner idag. Och en pyjamas. pysselptorp.blogspot.com/

• passau

för jätte längesen så svarade jag på ett inlägg om klädbyte, men har inte hört ngt sedan dess...

är det någon som vet något om det? skulle vara i augusti...

Lisa

• madebyinferno
    Stratus skrev 2008-07-30 22:00:58 följande:
    Jag vet att många här beställer tyger från USA, till exempel superbuzzy och reprodepot. Jag har hittat en dansk sida som säljer liknande tyger. De har inte alls lika mycket, men mycket av det jag såg där har jag sett på de amerikanska sidorna. Jag har inte jämfört några priser, men från Danmark blir kanske frakten inte så dyr, och man slipper riskera att paketet fastnar i tullen. Jag har i alla fall sett en gäng tyger som jag måste beställa... Kolla in detta: www.malika-rosa.dk/shop/frontpage.htmlJag har rockat lite kaniner idag. Och en pyjamas. pysselptorp.blogspot.com/
    Jättemysiga tyger Är det tull från Danmark till Sverige också eller?? Fattade inte följande: The shipping charges does not include any customs or duty charges  that may be due in a particular country. Hur som helst kom jag fram till att frakten låg på ca 152KR och blir det ingen tull känns det som ett väldigt bra pris...

Kollade förresten in tygpysslingen lite, är det inte väldigt dyrt där, jämfört med tex stoff&stil eller är jag helst ute och cyklar??
  • yrväder
    madebyinferno skrev 2008-07-30 22:53:16 följande:
    Jättemysiga tyger Är det tull från Danmark till Sverige också eller?? Fattade inte följande: The shipping charges does not include any customs or duty charges  that may be due in a particular country. Hur som helst kom jag fram till att frakten låg på ca 152KR och blir det ingen tull känns det som ett väldigt bra pris...Kollade förresten in tygpysslingen lite, är det inte väldigt dyrt där, jämfört med tex stoff&stil eller är jag helst ute och cyklar??
    ja, men tygpyssling har hilcos tyger. rätt stor skillnad. tittade idag på malins kläder, ett par velourbyxor i hilcovelour som hon haft sen i julas och som är välanvända och tvättade många gånger, trots det ser dom helt nya ut. samt en regnbågströja som hon fick för några veckor sen och som är tvättad 3 gånger. tyg från stoff och stil och den är redan tvättnoppig......
  • madebyinferno
    yrväder skrev 2008-07-30 22:58:03 följande:
    ja, men tygpyssling har hilcos tyger. rätt stor skillnad. tittade idag på malins kläder, ett par velourbyxor i hilcovelour som hon haft sen i julas och som är välanvända och tvättade många gånger, trots det ser dom helt nya ut. samt en regnbågströja som hon fick för några veckor sen och som är tvättad 3 gånger. tyg från stoff och stil och den är redan tvättnoppig......
    Aha, missade att tänka på de olika kvaliteerna hilco är uppenbarligen ett bra tygmärke, några fler att hålla ögonen öppna efter???
  • Armine

FÖrökte få igång overlocken igår, men det gick inte. Den började bra, men sedan gick en tråd och då var det kört. Tror jag ska lämna in den på service och se vad de kan göra.

• TeDrickaren

Är det någon som vet en bra sida där man kan köpa snygga trikåer?

MOA
  • Tygtiiger

Stratus:
    Tack! Tack! Danska sidor = ingen tull, ingen extra moms =

Å andra sidan blir det ju dyrt när shoppingdjävulen slår till.

• Mari78 m pojktriss

Puh!
    Nu är mitt sömnadsmaraton avslutat *skratt*. Nu skall jag ägna tre dagar bara åt barnen och då passar vi på att åka till svärmor. 55 plagg har jag lyckats ro hem på 5 dagar. Jo, det är helt galet jag vet . Men oavsett man tror det eller inte så HAR jag hunnit med annat också. Kanske lite lite sömn bara
    Skall blogga om det sista ikväll när grynen är kojade!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle