• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • passau

INgen som vet ngt om klädbytet som skulle vara i augusti? har inte hört ngt men anmält mig...

• fante

Äntligen har jag rockat ugglor igen

Testar en sista gång Är det någon som har tips på hur man undviker att knapphålsresåren viker sig?

• madebyinferno
    Lilltå skrev 2008-07-31 20:19:22 följande:
    Kan bara säga att symaskinsgubben jag varit i kontakt med tidigare tyckte inte om Brothers overlockar alls. Han sålde dock dem.....Däremot Brothers vanliga symaskiner tyckte han var bra.
    Åhå, du vet inte varför han inte gillade dem???

Vad bör en overlock ha/kunna för att vara en bra vardagsmaskin?? Hoppas ni förstår frågan
  • first timer

Jag håller på att sy lekdräkten från förra Ottobre numret och jag tror att den kan bli rätt bra faktiskt. Så stolt över mig själv så.. Den sys i strl 56 och ska ges bort till en liten en som inte är född ännu och det är tur det för jag hinner inte göra så mycket på dagarna.

Därför är jag både väldigt imponerad av mari78 och våldsamt avundsjuk.

• LinSar

Mari78
    Grymt imponerad av dej!!Själv har sylusten försvunnit nu när det varit sånt underbart väder.Har ju semester 1vecka till.Vet dock vad jag ska sy framöver.Bara att jag inte har lust att ta tag i det;)Men det kommer.Sara börjar ju förskolan och hon ska få en elefant tunika till första dagen.

• Lilltå

Hoppas ingen missat att priserna på den där danska sidan var per halvmeter...

Ang. Brothers overlockar så vet jag inte varför han tyckte som han gjorde.

• Aje08

Flämt, har "bokfört" alla utgifter sen början av maj, då jag sist gjorde det... Har varit lite orolig för hur siffrorna ska se ut. Och visst ligger jag back men om man räknar bort kursen och CoverPron så är det bara några hundralappar back! :D Och visst får man räkna så!?;P

När man tittar på kvittona så inser man att man kanske borde hejda sig ibland... Den där Superbuzzy-beställningen gör jag inte om tex.!

MEN, det har ju faktiskt blivit sisådär en 20 plagg till sonen sista veckorna och att köpa det i butik kostar en slant det med!

• Jalapeno

sopheia lottar vem ska skicka till vem men hon kommer nog med en påminnelse i tråden först annars får detta räknas som påminnelse man anmäler sig alltså på hennes blogg

knoddochfjant.blogspot.com/2008/07/pminnelse.html

Omgång 2 på barnklädesbytet är på gång efter sommaren. Reglerna är enkla, man syr två barnplagg åt någon, och får två av någon annan. Mer utförliga "regler" finns här . Anmäl dig innan 3/8 till knoddochfjant(snabela)gmail.com med namn, adress och ev blogg. Deadline för att skicka paketen kommer bli 10/9.

passau skrev 2008-07-31 16:07:19 följande:
    INgen som vet ngt om klädbytet som skulle vara i augusti? har inte hört ngt men anmält mig...
  • hypatia

Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-31 15:55:52 följande:

Puh!Nu är mitt sömnadsmaraton avslutat *skratt*. Nu skall jag ägna tre dagar bara åt barnen och då passar vi på att åka till svärmor. 55 plagg har jag lyckats ro hem på 5 dagar. Jo, det är helt galet jag vet . Men oavsett man tror det eller inte så HAR jag hunnit med annat också. Kanske lite lite sömn bara Skall blogga om det sista ikväll när grynen är kojade!
    Det är ju helt galet! Men galet fint också!!!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle