• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • sarahl

jo, det kom igår, la ditt på lådan idag. Det har legat i bilen typ en vecka. hade glidit in en bit under bygeln på sonens bilstol och jag trodde jag hade postat det! (pinsamt) idag när jag skulle ta ur hans stol så hitta jag det. du har det väl på måndag. Men det känns lite snålt att du bara får 1 meter jag fick ju iallafall 3!

• Gekko

Jempa L skrev 2008-06-19 12:21:30 följande:

Det är så kul att se att det är så´nt drag i den här tråden fortfarande! Brukar läsa en del i tråden, men hinner inte sy så mycket nu med två småttingar i huset...
    Kul att se dig här igen, det var inte igår!
  • TeDrickaren

Tack för kommentarer i min blogg!!

MOA
  • Knytets

är det nån som har nån länk eller kan beskriva hur man gör rymliga fickor till ex en väska?

Sen tänkte jag också när ni gör kläder med fina motiv (typ sånna från ottebre) hur får ni över dessa till kläderna? använder ni transferpapper eller har ni nån annan fiffig mojjäng?

*ska sy väska ikväll*

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Minmin

EKJ, vassego!

Pejgan. Asså... om man syr så bra som du, då beställer man väl inget? Det är ju bara att härmas ju! Du har ju tillgång till tyglagret, så sätt igång!

• Kyssen

Måste bara få visa vad jag gjort idag för jag blev så himla nöjd. Det är ju lite osvenskt sådär att säga så, men vad fasen - jag är ju halvfinne så jag kanske inte behöver bry mig om det

babytravel helbild 2.JPG
    För er som vill se mer bilder så vet ni var de finns!

• Minmin

Kyssen, det där blev verkligen toppenbra! Så fint mönstret samspelar med formen, att det blir exakt tre repetitioner mot ryggstödet och samma färg på flajjen! Me like!

• Kyssen

Minmin: Ja det blev verkligen bättre än väntat - hade inte alls någon tanke på det när jag valde tyget, men när jag väl satte igång och mäta och klippa ut så passade det så perfekt =). Blir glad varje gång jag tittar på vagnen nu ikväll *ler* Å vad roligt det var att sy något till sig själv för en gångs skull!

• Kakan83

Kyssen
    Va läckert! Nu saknar jag helt plötsligt våran BT!

*

Ikväll har jag sytt en söt liten klänning. Va sugen man blir på en liten flickebebis när man syr sånt

Tack Yrväder för superfina mönster!

daddis.blogspot.com

• yrväder
    sarahl skrev 2008-06-19 17:37:38 följande:
    jo, det kom igår, la ditt på lådan idag. Det har legat i bilen typ en vecka. hade glidit in en bit under bygeln på sonens bilstol och jag trodde jag hade postat det! (pinsamt) idag när jag skulle ta ur hans stol så hitta jag det. du har det väl på måndag. Men det känns lite snålt att du bara får 1 meter jag fick ju iallafall 3!
    2 har jag skickat bara, var det inte det vi kom överens om?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle