• Gekko

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Pejgan skrev 2008-06-27 12:59:08 följande:
    jag kan bara inte ta mig i kragen och GÖRA något.. jag har klippt en massa men sen då.
    Vi får göra gemensam sak, för nu bara sitter jag här igen och funderar på vad jag hellre skulle vilja sy. Istället för att slutföra det jag påbörjat... Om jag tar dig i kragen och du mig kanske?
  • Gekko
    Pejgan skrev 2008-06-27 13:07:55 följande:
    men om du tar mig i kragen kanske det gör ont i såret? *orolig*
    Ojdå, men du kan ju faktiskt få vila upp dig lite, eller klippa lite mer Bara du lovar att ta mig i kragen!
  • Gekko

Kaja Design skrev 2008-06-27 13:43:17 följande:

Vaknade upp dyngförkyld i morse. Knappt så att jag orkar sitta upp. *ynk* Men, jag pillade i alla fall in en bild på en ny glasströja på lämpligt ställe...Sedan undrar jag om det är någon som kan bidra med lite skönlitteratur som har sy/pyssel/stick-anknytning. Det går ju inte att sitta och läsa mönsterböcker på semestern och jag tror att mannen vägrar att ta med två symaskiner när vi ska bila ner till medelhavet... Gissa om jag kommer att ha abstinens. 3 veckor utan symaskin. Vad gör man??
    Stackars Kaja! Jag ska genast gå in på lämpligt ställe Glasströja låter snyggt! Jag har tyvärr inget boktips men jag kan däremot säga att jag var väldigt orolig för abstinens innan mitt månadslånge uppehåll. Det konstiga är att jag knappt fick någon! Gick in i någon tygbutik men köpte inget!
  • Gekko
    Pejgan skrev 2008-06-27 13:31:01 följande:
    *tar gekko i kragen* varsågod!
    Tack! Det hjälpte! Jag gjrorde ett riktigt ryck faktiskt och har till och med provat vilket resulterade i en grym motivation, det kan ju faktiskt bli snyggt! Nu har jag dock amningspaus och snart vaknar nog storasyster så då blir det nog inte mer gjort idag...

*tar lumlumlum i kragen* Hehe, du undslipper inte!
  • Gekko

Minmin: jag brukar faktiskt sy det när jag får beställningen men skickar det inte förrän jag fått pengarna. Tills nu (ta i trä och sånt) har det aldrig strulat med betalningen Det kan dock inte vara kul med petiga gnälliga kunder. Man lägger ju ner så mycket tid och energi på att skapa nåt!

• Gekko
    yrväder skrev 2008-06-27 16:22:02 följande:
    nån som har ett hum om hur lång en sk sovpåse borde vara i storlek 50/56, från armhålan och ner ungefär. Nu har jag tagit i och gjort hela påsen 50 cm, men det känns lite överdrivet långt kanske?
    Har du Ottobre 5/06? Där finns mönster så du kan kanske låna mått? Jag sitter och ammar så jag kommer inte ifrån
  • Gekko
    yrväder skrev 2008-06-27 16:56:10 följande:
    gekkojo den har jag, men jag tänkte snarare ett sånt långt nattlinne med snodd nertill, men jag borde kanske kunna låna måtten iaf. Tack
    Jag fattar, jag har ju ett par såna som jag kan gräva fram om det behövs. Vill du eller har du redan klippt?
  • Gekko

Tack tråden för peppning här tidigare idag! Projektet är klart! Det kommer nog hamna med bildbevis och lite skrivet om det på ett ställe som lämpar sig för sånt under morgondagen om jag har tur och sambon hinner fota innan han skall jobba... Det blev riktigt riktigt bra faktiskt!
    *nöjd*
    *även nöjdare med att jag efter det hann med 7 stycken dreggellappar, en mössa och att laga ett par byxor*

Och nu borde jag sluta prata med mig själv i ett enda långt inlägg och istället gå och lägga mig! Någon som har tips på vad man skall göra med en snart 6 månader gammal Mille som pratar i sömnen??? Trött!

• Gekko
    Stratus skrev 2008-06-27 23:34:44 följande:
    Hehe. Öronproppar kanske.
    Bra förslag! Fast jag röstar givetvis ned det direkt... Mina öron gillar det inte! Oj vad OT jag är, jag måste nog vara lite trött för inte skulle väl jag kunde vara OT annars?

Godnatt tråden!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle