• Gekko

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Nu sitter jag här med en snygg vardagsklänning i viskosejersey på mig och känner mig grymt nöjd med att jag inte gav upp projektet halvvägs. Det här var verkligen en Nära UFO-upplevelse! Bildbevis finns på lämpligt ställe men är givetvis inget att titta på om man helst vill se barnkläder! Det närmaste denna saken kommer barnrelaterat är att det går att amma i den!

Tack återigen för peppningen igår!

• Gekko
    Stratus skrev 2008-06-28 12:26:50 följande:
    Jag har sytt till mig själv. För andra gången denna veckan. Är rätt nöjd, till slut. Men det var lite irritation på vägen.pysselptorp.blogspot.com/
    Snygg! Fast det har jag kommenterat i din blogg också!
  • Gekko

Yrväder: Nu har jag mätt pyjamaspåsen som är inköpt på Lindex. I str 50 (jag har även str 62 men den hittar jag inte ) är längden 47 cm från axelsömmens högsta kant. Hoppas det hjälper dig i framtida projekt. Om/när jag hittar 62:an så återkommer jag, då vet vi ju en massa storlekar!

• Gekko
    sarahl skrev 2008-06-29 15:47:10 följande:
    ingen som vet om det är för grovt att sy i tråkå med en tvillingnål i strl 90? utmärker sig stretch nålarna på något speciellt sett. På mina förpackningar står det inte om det är stretch elelr ej.idag var jag på loppis hittade ingenting förutom ett litet örngott med john blund på för 2:- Gult och fint. men väldigt litet. Funderar på att bara använda motiven som applicationer!
    Vilket fynd! Trots att det var litet!
    Jag skulle nog tycka att 90 var för tjockt men jag har aldrig testat. Har du kollat på en provlapp?
  • Gekko
    Sopheia skrev 2008-06-29 16:55:23 följande:
    Är det nån som kan förklara för mig varför mina inlägg om att jag uppdaterat bloggen tagits bort inte mindre än tre gånger idag? Jag varken säljer på bloggen eller syr på beställning, ju!
    ?????????
    *skakar på huvudet*
  • Gekko

Får man veta det förresten när de gär det?

• Gekko
    sarahl skrev 2008-06-29 18:10:20 följande:
    Gekko- jo jag har provsytt och det ser bra ut. Men finns det risk att det går maskor?
    Som jag förstod det så var det flera som råkat ut för att det gått lite maskor med uggletyget men jag har inte upplevt det. Vet dock inte om det var när de nålat eller under sömnad, jag har inte nålat nåt i tyget än. Risken borde väl vara större med större nål än med mindre även om det är stretchnålar. Å andra sidan ser man ju om det går masker direkt.
  • Gekko

Cirrus skrev 2008-06-30 14:51:35 följande:

Vi har urtrist väder och mitt huvud dunkar. Jag behöver sy en present till en väninnas son som fyller 2 år på fredag. Hon har kommenterat de frottéknickers jag sytt till bl a min store, ska jag sy liknande eller är det en tråkig present? Tänkte bara sy en grej och spontant känns det då roligare med t ex en tröja.Blä, jag känner mig velig. Byxa är ju så mkt snabbare fixat än tröja också.
    Knickers, helt klart! Din vänninna har redan uttryckt att hon gillar de och du gör ju faktiskt ett jobb med de också! Det är ju så kul att få hemgjorda kläder, det är ju det viktigaste!
  • Gekko

Nu har jag en fråga här. Jag ska köpa en overlock i present till en som knappt sytt med overlock tidigare. Helst inte dyrare än 4000. Nu har jag fått ett erbjudande om att köpa Pfaff Hobbylock 4764 för 3800. Problemet är bara att han inte kommer ha möjlighet att visa mig maskinen och det är jag som kommer få visa den nya ägaren alla finesser. Ni som har maskinen eller känner till den eller har en annan i samma prisklass, vad tror ni? Är det heltokigt? Är den svår? Jag har redan bollat lite med Cirrus men då visste jag ju inte att jag inte skulle hinna få någon utbildning i den.

Jag kommer tyvärr inte hinna köpa den från England så det är inget alternativ.

• Gekko
    klara07 skrev 2008-06-30 20:22:50 följande:
    Jag är också inne på att byta maskin då min gamla Pfaff inte riktigt orkar längre, synd för jag gillar den maskinen. Jag kommer visserligen att lämna in den för ett kostnadsförslag men frågan är om det är värt att laga den.Annars har jag tittat på Janomes maskiner, är det nån som vet om de är bra och prisvärda?
    Jag har en Janome Easy Jeans som är en vanlig skolmaskin vad jag förstått. Jag är jättenöjd! Men det beror ju givetvis på vilka krav man har. Charleston köpte ju en Easy Jeans men bytte snabbt upp sig till en lite dyrare Janome. (Om jag inte minns fel)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle