• Gekko

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Cirrus skrev 2008-06-30 21:02:41 följande:
    Jag köpte min hastigt och lustigt när jag fick ett pris på 3000 kr. Ingen utbildning blev det och det var så brått så jag provkörde den inte ens. Sån är jag Köp den!
    Men är 3800 ett för högt pris då? Han gick ner 200 kr från sitt listpris och skickar med en uppsättning trådrullar. Jag vill inte pruta för hårt för han är enda symaskinsbutiken i närheten...
  • Gekko
    Sopheia skrev 2008-06-30 21:13:46 följande:
    Vilken grej att få en OL i present!!! Jag har inte fått nån utbildning på min, är helt självlärd, och det har ju gått bra. Lite tålamod, bara, sen kan man väl gå en kurs på orten där man bor?
    Det är bara att hon som ska få den hatar manualer och oftast inte kikar i de Och det finns ingen förhandlare där hon bor så jag misstänker att jag kommer få leka lärare över telefon... Så ju bättre jag är insatt i den ju lättare för mig sen. Det är inte helt lätt att förklara över telefon! Tror dock hon kommer bli mycket glad för sin present
  • Gekko
    Cirrus skrev 2008-06-30 21:13:53 följande:
    Vi har ett stadskort med rabatter som går att köpa och på sista giltighetsdagen ifjol upptäckte jag att vår Pfaff-man (inna och jag kallar honom det) hade 25 procent på ett köp. Det var nån timma före stängning så jag fick slänga mig iväg. Inna har för övrigt samma maskin och hon köpte sin på en mässa för 3600 kr tror jag att det var. Då brukar det ju vara lite erbjudanden. Jag tycker eg inte att 3800 kr ett dåligt pris, jag hade ju kanontur. Dock fick jag inga rullar med.
    Det måste jag säga att fick bra valuta för ditt stadskort!
  • Gekko
    Sopheia skrev 2008-06-30 21:23:33 följande:
    Jag tror att det är ett okej pris, förresten. Om hon hatar manualer så kommer hon väl antagligen att köra "trial and error" metoden hursomhelst?Skicka med ett presentkort i maskinen på några timmars undervisning av dig, hemma hos henne?
    Skönt att höra om priset
    Jag måste nog lägga ner mycket tid på att lära henne tror jag men det är det nog värt! Kan ju vara lite kul också
  • Gekko

Jag har frågat Bibbi om 6.0 tvillingnål, hon sa att hon inte kan få tag på en sån stretch men jag förstod det som att hon kan ta in "o-stretch" i den bredden. Hon är alltid öppen för förslag på nya saker att ta in!

• Gekko
    Dora skrev 2008-07-04 11:09:40 följande:
    När jag tvättar nyinköpta bomullstyger, typ, lakansväv så blir det massor med skrynklor som inte går att få bort. Den här gången körde jag tom utan centrifugering och hängde ut dem direkt. Men det blir ändå skrynkligt. Har vid nåt tillfälle provat att stryka direkt efter tvätt utan att låta det torka emellan men det blir samma resultat. Vad ska man göra? Det är ju så slätt och fint när man köper det.
    Hmmm, blir det så med alla tyger? Jag har aldrig haft det problemet. Visst kan de bli lite skrynkliga, särskilt lite tjockare tyger men om jag stryker med lite ånga blir det bra igen. Jag vet att det har diskuterats här för länge sen att gardintyger kan få tvättveck som inte går bort...
  • Gekko

Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-04 16:32:01 följande:

Det pratades ju om en liten träff vid Jofotex nu i juli. Har det runnit ut i sanden eller är det fortfarande aktuellt? Jag hoppas själv ha råd att införskaffa lite elefanter i slutet på månaden kring BB sådär och åker ju gärna hellre till Jofotex än för det skickat (även om jag IBLAND skulle behöve göra så för att inte förköpa mig )! Vill ju också sy i de där sköningare
    Jag kommer tyvärr inte kunna hänga på denna gången heller, Norge hela juli
  • Gekko
    yrväder skrev 2008-07-04 16:35:05 följande:
    gekkojag har pratat med dig i syforumet
    Och jag har svarat dig
  • Gekko

Är det så att man inte ens får skriva här att man fått ett inlägg bortplockat?

• Gekko
    Dora skrev 2008-07-04 19:55:48 följande:
    Vågar man tvätta gula elefanter tillsammans med vit interlock och ugglor eller färgar det tro? Det tar ju sån förfärlig tid att tvätta varje färg för sig.
    Jag skulle absolut inte våga men så är jag också rätt så petig med sånt... (och inte så förtjust i svagt gulfärgade ugglor )
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle