Inlägg från: TeDrickaren |Visa alla inlägg
  • TeDrickaren

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

klara07 skrev 2008-07-10 19:56:32 följande:
    Ni som har Husqvarna, är ni nöjda?Tittade på en idag och den verkar väldigt bra, så nu vet jag inte om jag vill ha en sån eller en Janome, det är ju så lätt att bli påverkad av försäljaren när man inte kan så mkt själv.Har ju bara haft mekanisk maskin så jag vet typ inget om elektroniska - förutom att de verkar väldigt smidiga.
    Har husqvarna en lily 535, ingen overlock. Är supernöjd med den. Köpte paff i overlock och är supernöjd med den också
    MOA
  • TeDrickaren

Interlocken som har matchats till ugglorna från jofotex finns den i vit också?
    Är det någon som har beställt vit och har över kan ni väl inboxa mig snälla

MOA
  • TeDrickaren
    HugOlle skrev 2008-07-11 21:44:29 följande:
    Fick det här meddelandet när jag beställde elefanter...Tack för din beställning. Intrelock har vi i färgerna röd, svart vit, oblekt och orange. Vi försöker få tag på både gul och brun men har inte det hemma just nu.
    Då finns det med andra ord vit Som sagt har någon över 0.5m-1m hojta gärna
    MOA
  • TeDrickaren
    Mimmi 71 skrev 2008-07-12 07:10:13 följande:
    Åh, i dag skall jag till Jofotex och hämta mina elefanter Har sambon och svärföräldrarna med så det blir bara en snabbsväng in och hämta det man skall. Funderar på lite brun baby-manchester också och orange vindtyg. Bäst att ta stora plånboken med iallafall Den vita uggle-interlocken passade den till elefaterna också? Synd att det inte finna mer matchande interlock hade velat ha både röd, brun och gul. Det får väl bli en ytterligare tur dit om de får in dessa.
    Du vill inte köpa 1m vit interlock till mig och skicka? Frakten kan väl inte bli mycket mer än 35-40kr?
    MOA
  • TeDrickaren
    Cirrus skrev 2008-07-13 10:58:00 följande:
    På en vanlig maskin måste du kasta kanten, eller trikå behöver inte kastas om man inte vill och sen sy fast fållen med en vanlig raksöm eller tvillingnål. Det fungerar men blir i mitt tycke inte ett lika proffsigt resultat.
    Jag tycker att om man först kör overlocksömn på kanten ned till och viker upp och syr med tvillingnål, blir det nästan lika snyggt som med en coverlock.
    MOA
  • TeDrickaren
    Kyssen: om nu den lilla tjejen var 56cm när hon föddes så använder hon ju 62 redan nu, vilket betyder att hon kommer antagligen vuxit i en strl 74 om några månader. Så mitt råd är skicka den, speciellt när du är nöjd med den
    MOA
  • TeDrickaren

vad är topcoverstygn? är det när man har overlock sömnen utåt?

MOA
  • TeDrickaren
    yrväder: tack men det betyder att man inte kan sy en sådan söm på vanlig overlock? för att vika ner och sy med exempelvis raksöm?
    MOA
  • TeDrickaren
    Yrväder: men då var det i din blogg jag sett det
    MOA
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle