Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Men den verkar ju funka bra med velouren i alla fall.
Men den verkar ju funka bra med velouren i alla fall.
oops, nu blev det ännu mer tyg
Jag köpte s&s mudd, jag ska inte ha den till limevelour i alla fall, utan som kontrast
Nej, jag syr pinsamt lite åt mina egna barn. Min mamma är fenomenal på att handla barnkläder på rea, så det är faktiskt hon som står förden stora bulken i grabbaras garderob. Däremot sätter jag lite en ära i att endast ge bort hemsydda plagg om det ska ges presenter nån gång.
Jag ser syendet lite som en möjlighet att fixa de där plaggen jag inte kan köpa, att mängdsy vanliga tshirtar ger inte mig en utmaning eller blir billigare, så det låter jag bli. Istället kan jag lägga timmar på mer arbetade plagg med detaljer som inte finns på köpeplagg eller som blir lite extra-typ storsonens bävernylonbyxor som är de bästa byxor han haft, eller frogz-jeansen eller bil-tröjan jag sydde i vintras. Fast visst, ett gäng muddbyxor blir det ju ibland. Och nu har både son och sambo fått smak för hemsydda kalsonger också.
Ester Bus skrev 2008-08-11 22:43:30 följande:
Jag är också jättesugen på att sy en waldorfdocka, mest för att testa, sonen har redan två, som jag hade som liten.
Jag sitter och är lite nervös, mest, jag har fått ett beställningsjobb på soffklädslar och nu är tyg för 12000 kr på väg hem till mig. Jag kommer vara dönervös innan jag sätter saxen i det. Hjälp, tänk om jag tagit mig vatten över huvudet och förstör alltihop!