• Gaytjej

Hur bred säng har du och din partner?

Ni som sover ihop två - hur breda sängar har ni?

Sambon och jag har två 90-sängar ihop just nu men ligger mest och trängs i den ena då skarven mitt i känns, trots att bäddmadrassen är hel. Har länge funderat på att köpa ny men lurar nu på vad som kan vara en lämplig bädd...

Kommentera gärna ett sängval!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur bred säng har du och din partner?
  • vallis

Har just nu en 160 säng tycker att 180 är för stort. Har barn som sover ibland hos oss det blir inte trångt. Om jag inte hade barn hade jag valt 140 säng istället.

• MARIA99

160 cm har vi & det känns lagom för oss.

• Sagofe

Vi har två 120-sängar ihopställda

• Bempa

Vår nya säng är "bara" 180. Vår förra var 200 aå jag saknar dom där 20 cm när kidsen kommer in på natten

I have the pussy, so I make the rules!
  • Nyfiken gul

180-säng

men den är hel - har en continentalsäng där bara dom understa bottnarna är 2x90 - dom två tjocka madrasserna ovanpå + bäddmadrassen är hel.

Det finns skarvar att köpa till sängar som man lägger i mitten så skarven täcks igen och blir en hel madrass.

Köp även en tjock bäddmadrass - minst 10 cm tjock  - så känns inte skarven heller.

• Butterscotch

Vi har 160 cm. Alldeles lagom för två personer, lite trångt ibland nu när vi har ett ettåring som sover med oss. Om hon kunde ligga åt rätt håll i sängen vore det kanske inte så farligt trångt.

• Lotlas

Vi har 180 cm, förut hade vi 210.

• AstraTrillian

Vi har en 140-säng. Sen ligger dottern precis brevid i en 90-säng så totalt blir det 2.30, men jag och mannen sover i 140 och Alva i 90 (iallafall i början på natten )

• Pixxi

Vi har 2st 105 sängar som vi har satt ihop, vi hade haft 120 sängar men det fick inte plats i rummet. Dessutom är sängarna 21o långa, så det är svårt med lakarn
    Ska man få plats med febersjuka barn behöver sängarna vara lite bredare

• ludenben

vi har 180... två sängar, en bäddmadrass. Skulle inte vilja ha mindre. I den sover jag och sambon. Katten kommer med och lägger sig ibland

Svar på tråden Hur bred säng har du och din partner?