• Gaytjej

Hur bred säng har du och din partner?

Ni som sover ihop två - hur breda sängar har ni?

Sambon och jag har två 90-sängar ihop just nu men ligger mest och trängs i den ena då skarven mitt i känns, trots att bäddmadrassen är hel. Har länge funderat på att köpa ny men lurar nu på vad som kan vara en lämplig bädd...

Kommentera gärna ett sängval!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur bred säng har du och din partner?
  • Takhiza

Beror på vilken ekonomi man har. Allting är relativt

Fidget skrev 2008-06-17 14:43:50 följande:
    Det är ju tokbilligt på IKEA!!!
  • cloudberry79

Vi har två 90-sängar och en 180 bäddmadrass. Sängarna är hopskruvade med vinkeljärn så de inte ska kunna glida isär, sen köpte vi en kil som man lägger ner i springan mellan sängarna och lade på en 12 cm tjock bäddmadrass. Vi känner inte skarven

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • warda

Har 160cm
    tycker det går jättebra, tar inte upp alltför stor plats i sovrummet och det får plats med ett barn som vaknat på natten också om det skulle behövas. (men då kanske ingen av oss störs så mycket att ligga nära varandra.
    Så det funkar för oss

• stinamaria

160. Funkar jättebra till oss två och vår tvååring. Vi hade 120 först men då fick vi ha en madrass på golvet som min pojkvän kunde lägga sig på när sonen kom över på natten för det blev alldeles för trångt annars. 160 är perfekt

• MammatillMeja
    Takhiza skrev 2008-06-18 10:32:35 följande:
    Beror på vilken ekonomi man har. Allting är relativt
    1500 för två st 80madrasser kan aldrig anses som dyrt,av nån..däremot kanske över ens budget..
    gör lagen om könstympning könsneutral NU!
  • ToZa

180 säng men funderar på att byta ner till 160 , Min madrass är riktigt jobbig och "glider" av sängen hela tiden så det blir världens glipa..Irriterande som fan! Har inte orkat göra något åt det eftersom jag inte kommit fram till om vi ska behålla eller köpa ny !

• Maxpappa

Vi har en 150cm

Det hade inte skadat med en bredare men det fungerar och madrassen är precis lagom hårt både för min fru och mig.

• Wren

vi har en 160, riktigt gott om plats för två små individer.

• presens konjunktiv

Vi har en 160-säng, och det är gott om plats för oss två tjockisar och två hundar. Vi hade 180 innan, men aldrig mer en säng med två separata resårbottnar. Skarven känns, trots skarvskydd och hel bäddmadrass.

Sois réaliste: demande l'impossible!
  • Höstsolen

Jag sover på en 180cm säng med heltäckande madrass. Oavsett om jag har en partner eller ej. Har sovit på detta viset sen jag var 16år gammal. :)

Svar på tråden Hur bred säng har du och din partner?