• Gaytjej

Hur bred säng har du och din partner?

Ni som sover ihop två - hur breda sängar har ni?

Sambon och jag har två 90-sängar ihop just nu men ligger mest och trängs i den ena då skarven mitt i känns, trots att bäddmadrassen är hel. Har länge funderat på att köpa ny men lurar nu på vad som kan vara en lämplig bädd...

Kommentera gärna ett sängval!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur bred säng har du och din partner?
  • katrili

160, jag vill inte ha för stor säng, allt för vanligt med par som sover på var sin sida i en 180 har jag märkt, jag vill inte ligga för långt bort från min älskling

• doriah

Vi har 2st 80sängar och en 160 "tjockmadrass" + 160 bäddmadrass, funkar fint även med 2 1/2åring som kommer intassandes ibland.

Fia ღ Elsa
  • Mosaik

160 säng, tyvärr köpte vi den av snålhet när vi flyttade ihop... två barn senare (som vill sova med oss) önskar jag vi tänkt långsiktigt o köpt en 220 säng om de finns

• Tokaungen

210 cm har vi.

Vi insåg att trampet av små fötter snart skulle bli trampet av inte så små fötter så vi satsade på en breeeed säng...

• Emmivera

Vi har en 240 säng :D. Alltså två 120 sängar. Liiiite väl stort måste jag medge. Men när ekonomin tillåter blir det nog en 180 kontinentalsäng UTAN skarv (hatar skarven i mitten!!!).

• Nikki S

Vi har en 180 utan skarv i mitten, eller ja den består av två under sänger, en tjock madrass och sen en bäddmadrass. Duger utmärkt och är inte för stor eller för liten!

• pajas01

160.. sover oftast nesamma då han jobbar natt.. sen när de är helg så sover vi två och hunden.. inga problem med plats..

nästa gång blir de nog en 180 för jag antar att pojken kommer att komma och sova hos oss

• Joonas

180 cm, men med hel botten. Alltså ingen skarv! Heter det kontinental när det är två resårmadrasser på varandra? Har glömt...

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Tecken

2 * 80cm och så en 160cm bäddmadrass på. Precis lagom för två

• liin

180 utan skarv.

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Tina och Fredrik

180 utan skarv här oxå

• Mamsis

Alla som hatar skarven; Det finns (bla fanns det på Jysk och Ikea förr iaf) en skumgummigrej som man petar ner i skarven mellan resårbottnarna, sen lägger man hel madrass ovanpå och då märks inte skarven, kostar väl någon hundralapp tror jag.

• Swedish Aqua

160 cm eller "Queens size" som jenkarna säger. Ingen skarv då det är en hel madrass, Tempur Pedic, jättebekväm!

• cruZZe

Har 180cm (2st 90) med tjock bäddmadrass så man inte märker så mkt av skarven.

Svar på tråden Hur bred säng har du och din partner?