• Gaytjej

Hur bred säng har du och din partner?

Ni som sover ihop två - hur breda sängar har ni?

Sambon och jag har två 90-sängar ihop just nu men ligger mest och trängs i den ena då skarven mitt i känns, trots att bäddmadrassen är hel. Har länge funderat på att köpa ny men lurar nu på vad som kan vara en lämplig bädd...

Kommentera gärna ett sängval!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur bred säng har du och din partner?
  • Fidget
    Takhiza skrev 2008-06-17 10:43:02 följande:
    Vi delar på en 120 säng. ALLDELES för litet! Speciellt under den tiden jag var höggravid men de funkar... Är ju så jäkla dyrt med säng!
    Det är ju tokbilligt på IKEA!!!
  • Scraptroll

vi har två 90 madrasser alltså en 180säng. Förstår vad du menar med skarven den är verkligen jobbig och det drar kallt där också. Har funderat på att köpa en hel bäddmadrass att lägga över men det har inte blivit av en 160säng finns också i tankarna men vi behöver mycket plats i sängen då vi båda tycker om att sprida ut oss och även brukar ha en dotter i sängen vissa nätter.

• Jessica24
    180 cm
    ♥ Victor 14/3-2006 och Emelie 17/1-2008 ♥
  • marina 81

vi har 180 men kunde ha mindre..mannen brer ut sig på typ hälften av sängen medan jag kurar ihop mig till en liten boll bredvid han!

• Siili

160 cm. Vi hade så litet sovrum i vår första lägenhet.

Gabba Gabba Hey!
  • Lantani

vi har 2 90 sängar, alltså 180 med hel bäddmadrass på Jätte bra och stor plats.

• Jenna4

Jag e trött på skarven mellan på våra 90-sängar. Funderar på en rund säng..men min man vill inte ha det. Finns det någon här som har en sån?? Berätta gärna hur det är!!?

• Häxaväxa

210..
    då får både barn,hund o gubbe plats!!

• Jenna4
    Häxaväxa skrev 2008-06-18 09:31:04 följande:
    210..då får både barn,hund o gubbe plats!!
    Ååå sån skulle jag vilja ha...har ju alltid katter, kaninen och ibland barn (vid mardröm el sjukdom) i vår...
Svar på tråden Hur bred säng har du och din partner?