• Gaytjej

Hur bred säng har du och din partner?

Ni som sover ihop två - hur breda sängar har ni?

Sambon och jag har två 90-sängar ihop just nu men ligger mest och trängs i den ena då skarven mitt i känns, trots att bäddmadrassen är hel. Har länge funderat på att köpa ny men lurar nu på vad som kan vara en lämplig bädd...

Kommentera gärna ett sängval!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur bred säng har du och din partner?
  • Sara K

En 160-säng.. Börjar bli lite trångt nu när vi ibland plötsligt är 4 st i den! Sambon brukar då knalla över till ungarnas srum och lägga sig i en av deras (junior)sängar

• Sicali

180 säng är perfekt. Älskar att ha mycket plats och kunna ligga på tvären om jag vill, oftast vaknar vi dock hopträngda ytterst på sambons sida

• Polly S

160 hemma och 120 i sommarstugan! (huvudsaken är egentligen att ha _ett_ stort täcke som man kan ligga & mysa under!)

• RME

Ett tips är att köpa en sängkil, en slags skummgummi remsa som man lägger mellan madrasserna. Sedan lägger man bäddmadrassen ovanpå. Finns på bla Jysk. kostar under hundralappen..

• tvåsmå

180, men nästa säng i nästa hus (med större sovrum) ska vara bredare. Med maken som breder ut sig och barn som vill krypa upp och få plats, blir det annars inte mkt utrymme för mig...

• Yezzicka

Helt klart är det 160 cm säng som gäller för oss. Kan verkligen inte med skarven mellan två madrasser. Blir precis som du säger att man i så fall ligger i den enes säng och gnager... ;)

• Gaytjej

Idag var vi på IKEA och kikade och av alla sängar så fastnade sambon för en RUND säng...! Alldeles underbar tyckte hon - lite väl knasig och dyr tyckte jag. Den var i fyra delar men skarvarna kändes inte genom bäddmadrassen faktiskt.

Problemet vi har är att det inte går att ta upp bredare sängar än 120 för vår trappa - helst av allt skulle vi nog vilja ha en hel 140 eller 160. Så skarvar får vi nog leva med.. Sedan är det så att vi har olika hårda madrasser och det förstärker ju skarvkänslan, så ifall inte sambon avgår med segern i detta slag så blir det kanske som så att vi köper en till 90-madrass med samma hårdhet som den bästa av de två vi har + en sån där skarvgrej som några av er nämnde!

• Zelmilainen

vi har en ikea malmsäng med en 160 madrass samt en 160 bäddmadrass i den. ganska billig och vi trivs jättebra med den.

• Chaplin

180, inatt önskar jag den varit större när vi alla fyra trängdes!

Svar på tråden Hur bred säng har du och din partner?