• Svar på tråden Äntligen i vecka 13...fler????
  • atena100

halloj!

Idag har jag varit till bm igen, var där förra veckan med, och idag lyckades hon höra hjärtljuden!!! Med 160 i puls...yiihaa! Ja, hör vi inte idag när jag är SÅ här kissenödig, så då....
    Hon var lite nervös för att jag skulle bli orolig ifall att vi inte hörde idag heller! Men sen blev vi lättade båda två!! Det var nog för att du hade en välfylld blåsa. :) För hon hitta på en gång!!
    Fast en tråkig nyhet berätta hon, att hon skulle sluta. :(

Ja, dessa killar som vill ha de mest tekiniskt, hypade prylarna!! haha....mkt knappar o funktioner....

• Mamma till två mirakel

Kopierar mitt inlägg från en annan tråd....

Nyss hemkomna från läkar besöket som gick jätte bra,trevlig läkare fick vi också...
    Pratade igenom mina mediciner och hon förberedde mig på att jag ev kan få mer problem av min "allergi" om jag svullnar senare i graviditeten...
    Men än så ser allt bra ut..
    Vi fick göra ett Ultra ljud men bebisen var så stor att det knappt gick att se hela,fick inget foto heller men det gör inget det viktiga var ju att få se att bebis har det bra...
    Nu är vår älskling 14cm lång och vred sig så gott omkring därinne i magen
    Underbart.... som jag trodde så byter jag vecka idag.... alltså vecka 15 först idag!!!!

Med bebis i magen v.15.....
  • lillasmilla

japp, v 13 =) känner hur lite växer nu, spänner i hela bäckenet! På tord blir det till att shoppa mer anatomiskt utformade kläder för min numera lite rundare kropp... Hihi!

• flowerLowa

var och kollade på vagn idag.. kompisens tös som inte ens fyllt 2 än var nästan för stor för teutonias vagnar redan den är ganska kort i stsen tyvärr, såg att nån här inne skulle köpa en teutonia.. självklart är det olika hur långa barnen är, men kompisens tös är absolut inte längre än sin älder.. tyckte det var lite dåligt att de var så dåligt med plats, var verkligen precis hon fick plats nu, och tänk då till vinter med overall och mössa med mera..

tänkte bara tipsa

(¯`°?.¸♥ Gravid i v.14♥¸.?°´¯)
  • Mamma till två mirakel

Flower lowa: Ja jag hade precis en diskution med en väninna som sa att de är jäklans snygga men små och trånga tyvärr...
    Så det blir nog en annan variant.... ska kollla runt lite först...
    Jag har beställt mina första mamma byxor från Laredoute i helgen såna svarta sommar byxor som är halv långa

• june78

går in v 13 idag, gud vad skönt. mådde asdåligt igår, var väl nervös. hela v 12 var svår tyckte jag, men första grav var jag ledsen/noig/orolig nästan hela tiden fram till v 13 för att jag var så rädd för mf. den här gången har det gått bättre. försöker att skjuta bort min oro och tänka glatt!

• snusmumriken2
    atena100 skrev 2008-07-07 15:15:36 följande:
    halloj!Idag har jag varit till bm igen, var där förra veckan med, och idag lyckades hon höra hjärtljuden!!! Med 160 i puls...yiihaa! Ja, hör vi inte idag när jag är SÅ här kissenödig, så då....Hon var lite nervös för att jag skulle bli orolig ifall att vi inte hörde idag heller! Men sen blev vi lättade båda två!! Det var nog för att du hade en välfylld blåsa. :) För hon hitta på en gång!!Fast en tråkig nyhet berätta hon, att hon skulle sluta. :(Ja, dessa killar som vill ha de mest tekiniskt, hypade prylarna!! haha....mkt knappar o funktioner....
    Vad skönt att du fick höra hjärtljuden på den lille!
    Var hos min bm förra veckan för att jag var så orolig att nåt skulle ha hänt så jag fick också lysna på hjärtat då Hon hittade rätt på en gång! Var såååå nervös för att det inte skulle gå, då hade jag ju blivit ännu oroligare ju!
    Nu känns det mer "på riktigt", jag känner mig ju inte gravid alls annars
  • flowerLowa
    Nattfjärilinnan skrev 2008-07-08 00:02:42 följande:
    Flower lowa: Ja jag hade precis en diskution med en väninna som sa att de är jäklans snygga men små och trånga tyvärr...Så det blir nog en annan variant.... ska kollla runt lite först...Jag har beställt mina första mamma byxor från Laredoute i helgen såna svarta sommar byxor som är halv långa
    ja, man vill ju inte vara tvungen att byta vagn när barnet är 2 år.. emmaljungas vagnar är så himla bra, jag älskar dem! de har mycket plats, är smidiga och snyga.. vi ska nog lägg aundan en sittvagn redan, snart iaf.. nu när 09-orna kommit tillverkas inte 08-rna längre, och jag vet så väl vilken vagn och färg jag vill ha. finns EN kvar här i stan, och den har vi som sagt tänkt betala handpenning på, så får den stå i butiken tills vi vill hämta ut den. händer nånting så får man pengarna tillbaka. perfekt lösning, så får jag vagnen jag vill ha också!
  • Mamma till två mirakel

Flowerlowa: Ja jag är också lite inne på Emmaljunga nu efs de som sagt ja är stora,ombonade och otroligt fina...
    Vi ska ganska snart börja kika lite vi med men först vill vi renovera färdigt här hemma så vi får plats med barnkammare snart just nu har vi kartonger upp till taket i det lilla rummet som ska bli bebis somvrum sen...
    Å absolut inte plats för varken spjälsäng eller vagn hihihiii....

• flowerLowa
    Nattfjärilinnan skrev 2008-07-08 15:53:15 följande:
    Flowerlowa: Ja jag är också lite inne på Emmaljunga nu efs de som sagt ja är stora,ombonade och otroligt fina...Vi ska ganska snart börja kika lite vi med men först vill vi renovera färdigt här hemma så vi får plats med barnkammare snart just nu har vi kartonger upp till taket i det lilla rummet som ska bli bebis somvrum sen...Å absolut inte plats för varken spjälsäng eller vagn hihihiii....
    ja jag vill absolut inte ha en vagn hemma redan, som sagt man kan oftast lägga handpenning på sakerna man köper och alltså inte ta hem dem förrän lite senare eller kanske inte förrns barnet är fött..
Svar på tråden Äntligen i vecka 13...fler????