• Anonym

Blev ledsen över ett mail från min lärare

Jag skickade in en uppgift för någon vecka sen till en av mina lärare, och fick följande mail till svar:

"Jag har nu tittat på dina svar på frågorna om rörelseorganen. Du har börjat slarva! Du hade fått hem frågorna och då förväntar jag mig att du läser på och ger mig svar som är värda att rätta. Detta är bortkastad tid för oss båda."

Jag har gjort mitt bästa då jag skrivit uppgifterna. Nu är det uppenbart att det inte duger, så naturligtvis ska jag göra om det.
    I mailet tolkar jag det som att hon tror att jag gjort det för att jävlas med henne och så är det inte. Har inte haft det speciellt lätt för mig i skolan, men jag försöker, och tycker att jag är värd att mötas med mera ödmjukhet än vad jag får.

Överreagerar jag?

• Svar på tråden Blev ledsen över ett mail från min lärare
  • Anonym

Läraren avslutade mailet med att hon skulle gå på semester, så jag kan inte prata med hnne förrän i höst igen.

• Alderia
    Svar på #31
    Anonym skrev 2008-06-23 20:51:53 följande:
    Läraren avslutade mailet med att hon skulle gå på semester, så jag kan inte prata med hnne förrän i höst igen.
    Ja? Det är väl inget konstigt med det?
  • jezzzzzika

Jag hade tagit illa upp av att få ett sådant mejl. Men sen är jag världens känsligaste ibland med som överanalyserar allt!

• Anonym

Anonym (lärarn) skrev 2008-06-23 20:50:49 följande:

Det håller jag med om att det var HELFEL av läraren. Dels för att det var på gymnasienivå och inte vuxennivå, och dels för att läraren uppenbarligen uttryckte sin kritik inför hela klassen. Jag håller fortfarande inte med om att mailet ts fått av sin lärare var fel.
    Fast jag studerar ju också på gymnaienivå, på komvux.
  • pulmones

kanske var smart skrivet av henne eftersom det träffade rätt! du tar åt dig för att du vet att hon har rätt....eller?

• Anonym
    Alderia skrev 2008-06-23 20:52:47 följande:
    Svar på #31
    Ja? Det är väl inget konstigt med det?
    Absolut inte, det har jag inte heller skrivit. Det var någon längre upp i tråden som föreslog att jag skulle prata med läraren, därav skrev jag att hon var på semester.
  • Anonym

Nä det gör du verkligen inte ! Stå på dig, fråga vad hon menar med detta mejl och förklara att du gjort ditt bästa !

• Anonym (lärarn)
    Anonym skrev 2008-06-23 20:53:17 följande:
    Anonym (lärarn) skrev 2008-06-23 20:50:49 följande:
    Fast jag studerar ju också på gymnaienivå, på komvux.
    Komvux är ju trots allt en vuxenutbildning oavsett VAD man läser. Alltså anser jag att man ska klara av saklig kritik eftersom man är just vuxen.
  • Alderia

TS: Det viktigaste är egentligen om du håller med din lärare eller inte. Tycker DU att du gjort ett skitjobb? Om du tycker att du gjorde ett bra jobb kan du be att få ett andra omdöme av en annan lärare.

• Anonym (Har ADD)

Ok, anser iaf att om en lärare inte kan ta hänsyn till att nån eller några elever per läsår har problem med just kritik slösar bort tid ja. Anser mig ha rätten att få minst lika bra utbildning som resten i klassen, även om det innebär att en lärare får tänka till 2 sekunder extra innan han/hon pratar eller skriver ner något. Speciellt om dom görs medvetna om problemet från början.

Svar på tråden Blev ledsen över ett mail från min lärare