Mödomshinnan efter förlossningen
Efter förlossningen så har min mödomshinna deltas i 4 olika delar. 2 st är ganska stora och hänger nästan utanför öppningen. Kan man be gyn att ta bort dom här slamsorna eller? Hur ser ni ut?
Efter förlossningen så har min mödomshinna deltas i 4 olika delar. 2 st är ganska stora och hänger nästan utanför öppningen. Kan man be gyn att ta bort dom här slamsorna eller? Hur ser ni ut?
Okej, extra slemhinna, det kan jag köpa!
Varför blir det så? Gör det ont att skära bort?
det kan visst vara mödomshinnan............den är inte slemliknande utan består av ett hudveck som sedan efter debuten kan bli flera stora eller mindre hudflikar!!!!!!!!!!
Det är dessa hudflikar som blivit större på Ts efter förlsossingen!
TS prata med din Bm eller gynekolog! Det finns intimkirurgi man kan göra............men du får bekosta fdet själv.
Sök på intimkirurgi på google
Lycka till!
Det bästa vore väl att gå till en gynekolog, fråga vad det är och höra om det går att ta bort?
Ja, det ser exakt ut som hudflikar! Hmm, oavsett om det e rester av mödomshinnan el extra slemhinna så verkar det ju som att det går att ta bort iaf.
Min Bm sa till mig att om man har besvär, ej kosmetiskt, kan man få det bortopererat ganska enkelt. Det som gör att det blir flikar ibland är att de inte syr ihop mödomshinnan om man spricker vid förlossnngen utan bara låter det vara. Ganska störande men min har blivit lite mindre nu så jag irriterar mig inte lika mycket längre men har det gått 3 år är det väl knappast troligt att ditt drar ihop sig mer. Så sök upp BM el gynekolog och säg att du har problem med dem så kanske du kan få op på vårdavgift
Mödomshinnan kan det inte vara eftersom det inte finns någon. Jovisst, de sa det i skolan, men be någon som säger att mödomshinnan finns visa dig en bild på hur en hel sådan hinna ser ut så ska du få se... Det kan de inte eftersom det inte finns någon mödomshinna. Vad som finns är en slidöppning och som alla hål har den kanter som kan se olika ut från person till person.
Om det inte så vore fult att vara feminist här på FL skulle man kunna tillägga att mödomshinnan är ett paradexempel på en konstruktion skapad för att vidmakthålla könsmaktsordningen och kontrollera kvinnans sexualitet.
Men eftersom ingen vill lyssna på det örat så tänker jag avstå.