• Hellvira

Tengil

Är Tengil ett OK namn på en kille?

• Svar på tråden Tengil
  • Hellvira
    Krabbolina skrev 2008-06-29 17:28:24 följande:
    Man väljer namn som man tycker är fint. Men tyvärr associerar folk olika till olika namn.
    Förstår inte varför alla retar upp sig bara, jag har redan en son han heter inte Tengil, inga fler på G och om de kommer någon om ett par år kommer han knappast heta tengil heller men nu blir man ju nästan lite sugen haha
  • Tecken

TS, om du är inne på "-il"-namn så tycker jag bättre om Thordil. Det är en av figurerna i Bumbibjörnarna. Tror inte han är en så snäll karaktär, men kommer inte ihåg riktigt.

• Amazina

Döp du honom till Tengil om du tycker det är fint!En kompis till mig döpte sin son till Silas veckorna innan da Vinci koden kom ut. Silas är ett sött namn men han är ingen trevlig person.

För dem som inte vet vem Silas är kan man kika här:

• Vindfall

Så länge du inte döper ditt barn till Chewihn, Ehwah eller nåt annat med alldeles för många onödiga H:n i, så är det lungt.

Tycker faktiskt att Tengil är ett fint namn.

• Kärnhuset

Mattias är INTE förrädaren i Bröderna Lejonhjärta, tvärtom är han den snälla "farfarn" som tar hand om "Skorpan" och som hjälper till att befria Törnrosdalen från den elake härskaren Tengil.
    Det är Jossi som är förrädaren.

• Smultron ett
    Hellvira skrev 2008-06-29 17:30:04 följande:
    Förstår inte varför alla retar upp sig bara, jag har redan en son han heter inte Tengil, inga fler på G och om de kommer någon om ett par år kommer han knappast heta tengil heller men nu blir man ju nästan lite sugen haha
    Varför frågar du då?

Själv skiter väl jag i vad dina barn heter, men du frågar om råd och jag tycker det är befängt att man så till den milda grad letar efter ovanliga namn att man börjar hejja på dom ond
  • Hellvira

Smultron ett skrev 2008-06-29 17:42:35 följande:

Varför frågar du då?Själv skiter väl jag i vad dina barn heter, men du frågar om råd och jag tycker det är befängt att man så till den milda grad letar efter ovanliga namn att man börjar hejja på dom ond
    Undrade bara om folk tycker det är ett Ok namn på en kille? Frågan är fri eller hur
  • baffies

en snabb titt på scb säger mig att det redan finns en man som heter Tengil (dock inte som tilltalsnamn) och 6 män som heter Sauron, varav två bär namnet som tilltalsnamn.
    Intressant

• Hellvira
    Kärnhuset skrev 2008-06-29 17:42:18 följande:
    Mattias är INTE förrädaren i Bröderna Lejonhjärta, tvärtom är han den snälla "farfarn" som tar hand om "Skorpan" och som hjälper till att befria Törnrosdalen från den elake härskaren Tengil.Det är Jossi som är förrädaren.
    Jussi hette han visst. Det är ett vanligt mansnamn i finland. Tänkte de inte på det när de döpte sina söner ?
Svar på tråden Tengil