• Hellvira

Tengil

Är Tengil ett OK namn på en kille?

• Svar på tråden Tengil
  • Minerad
    Hellvira skrev 2008-06-28 20:05:20 följande:
    Sluta driv med Tengil.
    Varför det? Det är ganska lustigt att vilja döpa sitt barn efter en onding i en bok. Om du tycker namnet är fint så döp en undulat till det istället eller något. En pojke kommer bara att lida av det, även om du ens skulle få igenom det, vilket är högst tveksamt.
  • Hellvira
    Minerad skrev 2008-06-28 23:44:32 följande:
    Varför det? Det är ganska lustigt att vilja döpa sitt barn efter en onding i en bok. Om du tycker namnet är fint så döp en undulat till det istället eller något. En pojke kommer bara att lida av det, även om du ens skulle få igenom det, vilket är högst tveksamt.
    Men folk tycker att det är Ok att döpa sina telningar till värre namn än Tengil vill jag lova.
    Varför skulle en Tengil få ett värre liv än en Alfons Åberg eller Ann Ahl?
  • Amazina

Men är inte Tengil den där elake som håller Körsbärsdalen i skräck i bröderna lejonhjärta? Är det riddaren eller draken som heter Tengil??

• Smultron ett

Ja varför inte döpa barnet till HItler. Det är det ju inte många som gör dååå blir det ju ovanligt. BRA idé va?

• Hellvira
    Amazina skrev 2008-06-29 17:15:16 följande:
    Men är inte Tengil den där elake som håller Körsbärsdalen i skräck i bröderna lejonhjärta? Är det riddaren eller draken som heter Tengil??
    Ja han heter Tengil, han som är skurk i lejonhjärta, eller en av dem den ena skurken heter väl Mattias(förrädaren) men det verkar vara OK att heta så
  • Tecken

Jag tänker på en elak, kallhjärtad (sago-)typ när jag hör namnet Tengil. Skulle aldrig döpa en människa till det. Eller djur.

• Amazina

Jo, Tengil är han med plymen...

Svar på tråden Tengil