Inlägg från: Queen70 |Visa alla inlägg
  • Queen70

hasch. inte farligt???????

Jag tror att denna tråden är en "dead end" eftersom alla som inte tycker som du och kanske är öppna för att diskutera huruvida Hasch är farligt eller kanske inte tycker detta, kommer att bryta mot FL regler och bli bortplockade. Alltså är det omöjligt att föra en sådan diskussion eftersom det inte är tillåtet att säga något som kan tolkas på annat sätt än att hasch är helt förkastligt.

• Queen70

Däremot kan du ju starta en tråd som heter:

"här där vi talar om hur farligt hasch är, och inget annat" :)

• Queen70

Nej, det går nog inte eftersom det står i reglerna att man inte får säga nåt positivt om man nu vill det om narkotika.

gosetussen skrev 2008-07-07 23:23:42 följande:
    Klart att alla är välkomna med sina åsikter och ståndpunkter. Precis som i alla andra trådar här på familjeliv.
  • Queen70

Nåja, det visar väl sig :)

• Queen70

Det är ju OM man utgår ifrån att hasch är livsfarligt, vilket inte alla håller med om. Men som sagt, DET blir ju väldans svårt att debattera.

La Rose skrev 2008-07-08 19:01:47 följande:

Fast det argumentet har jag svårt för. I så fall så borde man ju inte rädda någon som försökt begå självmord heller. Eller hjälpa någon som skär sig.
  • Queen70

Jag utgår ifrån att du talar om ett destruktivt självskadebeteende när du skriver skära sig och ta livet av sig, och i och med det har du ju jämställt haschanvändandet med nåt destruktivt. Annars ÄR det ju tillåtet att göra diverse märkliga saker med sin kropp. Skära ut stor bitar som dekoration , scaring, brännmärks sig själv som dekoration osv osv. Inte heller är det olagligt att försöka ta livet av sig, så det går ju inte att jämföra.

La Rose skrev 2008-07-08 22:18:48 följande:

Varför skulle det innebära att man utgår ifrån att hasch är livsfarligt?Applebaum skrev att diskussionen eg. handlade om ifall man får göra vad man vill med sin kropp eller inte. Och då menade jag att om man ska få göra vad man vill med sin kropp så måste det ju innebära att man även får ta livet av den eller skära i den.Ser inte hur det skulle innebära att man har som utgångspunkt att hasch är livsfarligt?
  • Queen70

Anser du att en som använder hasch är att likna vid nån som har ett destruktivt självskadebeteende, och skär sig eller aktivt försöker skada sig själv? Undrar för debattens skull bara, för att ha klart för mig hur du tänker.

La Rose skrev 2008-07-08 22:22:03 följande:

Men om det ska vara fel så skulle man aldrig försöka rädda någon som försökt begå självmord, men många som försöker begå självmord, räddas och får rätt behandling efteråt återgår till ett helt normalt liv.Psykotiska personer som river sönder sitt ansikte, ska inte de hindras från att göra detta?
  • Queen70

Tillskriv mig inte tankar jag inte har. När jag ställer en fråga, kan jag försäkra dig om att det är en fråga för att förstå hur du menar, INTE ett förtäckt påstående.

La Rose skrev 2008-07-09 10:36:36 följande:

Fortfarande nej. Jag jämställer inte självskadebeteende med haschmissbruk, det är du som försöker övertyga mig om att jag gör det. Vill du tro att det är den åsikten jag har, fine. Men det stämmer inte och den här diskussionen kommer inte leda någon vart om den ena redan har bestämt sig för vad den andra tycker.
  • Queen70

Ok. Det du enbart talar om just nu är alltså kommentaren om att man borde få göra vad man vill med sin egen kropp, vilket du inte håller med om även om vi inte just talar om missbruk, om jag förstått dig rätt.

La Rose skrev 2008-07-09 10:34:37 följande:

Iofs så ser jag allt droganvänande som destruktivt. Men det är inte det jag menar med jämförelsen. Jämförelsen handlar fortfarande om att ifall det ska vara tillåtet att göra vad som helst med sin kropp, så borde det ju gälla _även_ självkadebeteende. Inte att haschmissbruk och självskadebeteende är samma sak. Men att med det resonemanget så måste båda vara ok. Hänger du med nu?Olagligt och olagligt, man tvångsvårdas om man anses vara en fara för sig själv.
  • Queen70

Man kan nog säga att alla heroinistere har rökt hasch och druckit alkohol innan de började med heroin. Å andra sidan har nog de flesta heroinister säkert även druckit välling och käkat godis innan de började med heroin. Säger inte att hasch går att jämföra med godis. Hasch är en drog som har beroendeframkallande egenskaper, precis som jag anser att alkohol är. Frågan är om det är en inkörsport.

Om man säger så här..99% av alla heroinister har rökt hasch. Men 99% av alla som testar hasch slutar inte som heroinister. Detta är en jätteintressant fråga tycker jag. Det är SÅÅÅÅ synd att man inte får debattera detta mer fritt.

EKJ76 skrev 2008-07-09 17:13:21 följande:
    Att alkohol är en större inkörsport. Därmed inte sagt varken att jag vill förbjuda alkohol eller legalisera cannabis.
Svar på tråden hasch. inte farligt???????