Nirnaeth skrev 2008-09-02 14:42:55 följande:
Har just varit på treårskoll hos tandis med Xander. Känner mig lite arg..När vi satt där, så frågde tandläkaren om han åt godis, glass, läsk..osv. Vi sa som det var, inget godis, glass ibland. Sen frågade hon vad han brukar dricka, och även där sa vi som det var, att han dricker juice. Då tittade hon på oss som om vi var världens avskum..! Jag hade ingen aning om att juice var jämförbart med arsenik och annat skitfarligt material. Herregud, vi borstar tänderna morgon och kväll, han äter nästan aldrig kakor och sötsaker, aldrig godis, ingen läsk..han dricker sin jävla äppeljuice till maten..och det var tydligen såååå hemskt!Kände mig som världens sämsta mamma när vi satt där, som om jag inte bryr mig ett smack om mitt barns välbefinnande. Jäkla apa..Inte var hon särskilt pedagogisk heller, när hon ville att Xander skulle öppna munnen..han knep bara mer och mer ju mer hon tjatade. Förstår honom, det hade jag också gjort. Till slut sa jag åt honom att öppna munnen så vi kunde skynda oss därifrån, och då gapade han en stund, sen var det bråttom därifrån.
Oj, nu blev jag nervös inför vårt första tandläkarbesök

. Inget godis men visst får han lite juice och nån kaka som farfar ger honom.