Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Poppispinglorna

Huvva, jag börjar jobba kl 6 imorgon. Svågern kommer in 5:40 och väcker, klär på och matar Adam och kör honom till dagis kl 6:30, stackarna. Men det är väldigt snällt. Få se hur det går, har inte sänt morgon på hur många år som helst.

• Starlet1

Jag håller med Michaela: Huvva!!! Jag är redan på jobbet, började kl 6. Lämnade en sovandes Adam till svågern imorse. Ringde han nu och allt hade gått kanon. Han hade lämnat över en mycket trött kille på dagis som bara knorrade lite. Ska bli roligt att få hämta honom som omväxling. Men vi somnar väl båda två kl 19 ikväll

• Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-05 07:27:54 följande:
    Det kommer ett "huvva" från mig också idag, dock inte pga jobb..Eller jobb kan man nog kalla det, för inte lär det bli vilsamt iaf Idag är jag ensam, med två treåringar och en 6-månaders bebis. Kan bara hoppas att treåringarna har lagt trotsen åt sidan, och för en gångs skull håller sams hela dagen, och att bebisen ändrar attityd och återgår till sitt forna trevliga jag. Dom senaste veckorna har hon ägnat sig åt ett evigt surande och gnällande..tänder, tillväxt..vem vet? Nåt är det iaf, för så här är hon inte i vanliga fall.Nej, lite överdriver jag säkert..så illa är det nog inte. Lider bara av en aning sömnbrist idag. Marodörbebisen har härjat inatt.. :.-p
    Jag håller tummarna att det ordnar sig idag. Att alla är snälla och glada.
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-09-05 10:10:38 följande:
    Öj..AdelA har ju namnsdag idag..kan AdelE räkna det som sin namnsdag också då? Som SusannE kan ha namnsdag på SusannA?Barnvaktandet går som på räls..dom är SAMS!!! Nakna...men sams Det är nån grej dom håller på med på deras dagisavdelning, alla barnen klär av sig och låtsas att dom badar. Inte helt nakenfis alltså, utan i trosor och kalsonger. För när man badar kan man ju inte ha kläderna på sig Så det roar Xander och Thea sig med så fort dom träffas. Jag fryser fast jag har byxor och tröja på mig, fattar inte hur dom kan gå runt i bara underkläderna.
    Grattis till Adele!!!
  • Starlet1

Huvva igen, nu är jag hemma, 3 sändningar och 2 inslag senare. Mycket man hinner när man börjar kl 6, fast jag fick jobba över en kvart. Nu håller jag på att hälla upp ett bad, sen ska jag hämta Adam, hoppas jag hinner båda bara, för det tar tid att hälla upp badvatten här på landet.

• Starlet1
    copernicus skrev 2008-09-05 13:02:24 följande:
    skönt att vara hemma redan!Här slog förkylningen till rejält efter ica igår.Snorar och hostar och har världens pangknallnån som vet om man kan vabba fast man skulle varit hemma på fp?Jag håller på och skolar in på dagis men nu går ju inte det när vi alla är sjuka.Dessutom jobbar jag i helgen, el hur det nu går??!
    Hej, hoppas ni känner er bättre idag. Du är det inte så att det är i fall den ena föräldren måste vara hemma och då måste den sjuke sjukskriva sig direkt? Vet inte men jag tror det.
  • Starlet1
    MiniMie skrev 2008-09-05 14:41:57 följande:
    Nu är vi oxå hemma..Albin har vari och lekt hos sin gudmor och hennes son sedan 10.20 i fm. 11.00 skulle vi infinna oss på specialmördravården..men vi var lite tidiga så 10.45 var vi på plats....först kl 12.30 kom vi in!!! idiotiskt.. har man tid 11 så han man väl??till råga på allt så tog de bara 10min-15 när vi väl kommit in.. men endå. Och ännu emra typiskt var att de kom 2st männsikor av mörkare slag som hade tolkar med sej.. och dom var ju bara tvungna att gå in före för en tolk kunde man ju inte ändra tid på hur som hellst..de måste vi väl förstå.. *grrrrrrrr*Vi fick välja på att behålla våran tid och vänta tills dom var klara...eller återkomma nästa vecka på fredag för att då komma på en tid som även den tydligen var "trippelbokad". Hur kan dom få bete sej såhär..?Jaja.. fostervatten fanns de.. lillebror var liten..men inte onormal (ca2600). Så..för hoppningsvis slipper vi åter komma till de där stället mer efter dagens besök!
    Ja det kan väl vara så att läkarna som är där kan få gå iväg och operera eller liknande, tror jag. Men visst är det trökigt att få vänta.

Skönt att det gick bra!!!
  • Starlet1
    tejp skrev 2008-09-07 08:41:53 följande:
    Godmorgon!Jag och Moses sitter här i soffan och fryser. Det är verkligen kallt nu!Moses ska dessutom envisas med att pressa sig upp i mitt knä, framför datorn, hela tiden Han har feber och är supersnorig Idag måste jag en sväng till kupolen, ifall J kommer hem i nån godtagbar tid. Va ska ni andra göra idag?
    Vi ska hämta en bakfull pappa och en bakfull farbror på tåget i Borlänge vid kl 12. Vi kanske åker en liten sväng till Kupolen också.

Det är verkligen kallt nu.
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-09-07 11:51:09 följande:
    Nääää inte i dag men i morron.. ;)
    Imorgon jobbar jag till kl 13.

Jag kan nog inte följa med på HHG om det skulle bli nåt sånt. För jag och Sara ska nog på Ålandskryssning. Ska bli SÅ skönt. Behöver verkligen  det.
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-09-08 13:57:07 följande:
    lindi: Var ett fint repotage!! :) Superfint tuva-lis rum blivit!Tejp: Jag har köpt en lgh på Örjansgården, i hus 136.. Det som ligger med långsidan mot parkeringen. Huset är sålt, så på torsdag så skrivs kontrakt på både hus å lgh!
    Åh, grattis, eller vad man ska säga. Skönt med lägenhet. får komma och kika sen när du kommit i ordning.
Svar på tråden Poppispinglorna