Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Poppispinglorna

smarties skrev 2008-09-02 15:22:48 följande:
    Är det fler än jag som har en unge som stupar i soffan när dom kommer hem från dagis? :)Max han behöver bara lägga sig i soffan så är han borta och sover.Tänk om han kunde förstå att om man går upp senare, och inte klockan sex, så orkar man vara vaken dom få timmarna som är kvar mellan dagisslut och läggdags.. :)
    Har ju inte själv träffat Adam efter dagis sådär på eftermiddagen. Men svågern, som är han som hämtar halva veckan, sa att Adam var så trött att han hade svårt att hålla han vaken till halv sju
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-09-02 15:27:48 följande:
    Å Har de kommit nu?? Fick mail om dom nyss.. ska nog dit å kika i morron efter jobbet.. :)
    Ja, jag visste inte om dom, men gick och skräpade på stan före jobbet idag, och då hittade jag dom. Fina plyschbyxor, men jag fegade ur och köpte dom bruna, kanske köper ett par andra imorgon .
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-09-03 11:04:01 följande:
    Ska vi ses på leklandet kanske? Till 11?
    Ja, det låter inte så dumt. Har aldrig varit där.
  • Starlet1
    Nedina skrev 2008-09-03 10:17:13 följande:
    De packade upp dem i butiken på Kupolen i måndags när jag var in. Sitter hemma å är sjuk. Vi är verkligen sjuka HELA tiden är. Är det inte barnen så är det Fredrik eller jag! Börjar bli så sugen på att åka till Ullared. Börjar bli så mycket som skulle behöva köpas till barnen i klädväg. Någon som vet om det är helt vansinnigt att åka en helg i slutet av september eller början av oktober?
    Helger är det alltid mycket folk där. Och speciellt i slutet på månaden när barnbidrag och liknande kommit. Och när säsongskläderna kommer in, alltså typ oktober. Men jag ska själv dit i mitten av oktober. Men ska försöka komma dit på fredagen, kanske inte är SÅ djävla mycket folk då.
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-09-03 14:58:23 följande:
    Torsdag 4/9, kl 11 Fika på LEKLANDET.
    Låter skitbra!!! Men Adam kommer börja gråta när vi kommer dit och han få se er, för då kommer han tro att jag ska lämna honom där, som på dagis

Fast idag gick det mycket bättre. Jag fick av honom alla ytterkläder innan han började gråta och det var inte lika hjärtskärande som förut i veckan. Och dagisfröken gick in med honom så när jag tog på mig skorna hörde jag att han redan slutat gråta, så idag kändes det bra att gå därifrån. Även om det är så att jag jobbar till kl 23 IGEN och inte får träffa han mer idag. Det är så himla trist.

Inatt var första natten som Adam sov från kl 20 till kl 8 utan ett knäpp! Ingen välling eller nåt. Och han var på strålande humör när han vaknade. Jätteskönt.
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-09-03 15:56:22 följande:
    Nja... det där bacill stället får dom ha för sej själv... I sånt fall kommer inte vi.. :(
    Jasså, är det det fortfarande? Men jag tror jag tar risken. Har aldrig varit där. På dagis tvättar dom leksakerna varje dag. Det känns skönt.

Har du nån annan bra idé då?
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-09-03 20:26:19 följande:
    ja har varit 2 gånger på Charlies lekland i veckan med barna, ingen är sjuk än =)Jag tror inte det är så farligt nu, det är nog vid magsjuketider man ska passa sigVi kommer också imorrn. ska bli najs med lite praaaat..
    Ja, det ska bli jätteroligt att ses. Och Adam måste få leka av sig lite.
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-09-03 21:07:29 följande:
    Ja jag tror ju inte de blivit direkt mycket bättre på å tvätta bollarna....  Med tanke på vad de svarade när jag frågade..
    Får väl kolla hur det ser ut nu, och fråga hur ofta dom tvättas.
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-09-03 21:09:43 följande:
    Bleh, bara tanken på vad som kan dölja sig i det bollhavet gör att det inte blir värt alla pengar som det kostar att gå in :)
    Nja, jag vill dit på ett studiebesök i alla fall
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-09-03 21:12:48 följande:
    Nej? Gör man? Shit också. :)Men det är för dyrt o gå in där tycker jag, faktiskt.Är inte värt pengarna, då vill jag nog hellre gå o bada för dom pengarna..då slår man två flugor i en smäll, leka och få rena barn :D
    Tyvärr så far min hud så illa av att bada, annars tycker vi också om det jättemycket.

Vad kostar det att gå in där då?
Svar på tråden Poppispinglorna