Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Poppispinglorna

Jag fick igen inatt att jag sa igår att det går att ignorera Adam till sömn . Inatt vaknade han kl 2 och ville över till vår säng. G la över honom och då började han prata och prata och prata. Jag gjorde välling 2:30 och gav honom, men då blev han bara piggare  och så for han omkring i sängen och la sig på oss och slog oss om vi höll på att somna. Och han trängs nåt så vansinnigt. Förstår inte att en 1,5-åring kan ta så stor plats, vi har ju ändå en 180-säng.

Kl 4 fick jag nog av sparkar och slag och hans tjattrande och la honom i hans säng. Då blev han galen, men lite lugn när jag höll handen på honom. Men så fort jag lagt mig så stod han upp, och då la jag över honom, och då var han lugnare. Somnade om runt 4:30. Men 2,5 timme höll han på.

Fast jag är inte så trött som jag trodde jag skulle vara idag. Hoppas det går bättre inatt, för då är jag ensam.

• Starlet1
    Martha skrev 2008-09-25 08:57:47 följande:
    Hej hopp!!! nån som vill med på kupolens shoppingkväll i kväll????  Såg att Falun hade lika i kväll så jag funderar på å ringa pop å höra om de har nått kuligt erbjudande..... annars ska jag bara shoppa overall till Havanna och ev en dockvagn... :) Ska försöka få sambon å köpa Jeans oxå.. :)
    Vet inte. Jag är ensam hemma med Adam och vill inte pressa svågern för mycket med barnvaktning. Han lägger Adam jämt känns det som, och väcker honom. Det är lite jobbigt. Så jag vill nog lägga Adam ikväll. Men jag skulle ju vilja ha en dockvagn.
  • Starlet1

Nån som vill luncha med mig och Adam idag?

• Starlet1
    Martha skrev 2008-09-25 09:55:08 följande:
    vart ska ni luncha då?
    Vet inte. Kanske inne i Borlänge. Vi ska både till stan och Kupolen. Men Caals kanske, eller Thai.
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-09-25 17:51:47 följande:
    Gud vad jag är förbannad!Vi var och köpte pizza på Ata, och en bilist backade nästan på vagnen för oss, och sen FORTSATTE han backa och körde nästan in i huset! Peppe blev skitförbannad och gick fram till bilen, och frågade vafan han höll på med...och han i bilen öppnade..dyngpackad...sluddrade fram förlåt och sen fick han knappt igen bildörren och körde iväg..gissa vilka som ringde och anmälde hans regnummer... :P
    Vad läskigt. Bra att ni anmälde!
  • Starlet1

Idag gjorde jag en fuling och lämnade tillbaka min jacka och köpte en som det var 20% rea på. Tack Marit för tipset!

Sen bytte jag ett par av Adams jeans som var köpta på Lindex, dom hade gått sönder såg jag imorse. Men det fanns likadana i samma storlek.

Och så köpte jag en fin blus.

Det var fotografering på dagis idag, så Adam var där en timme trots att jag var ledig idag. Hann duscha och sminka mig och fixa håret under tiden

• Starlet1

Vilka ska till Kupolen ikväll då?

Jag kanske kan åka dit. Svågern anmälde sig själv som barnvakt, bara jag inte kommer hem kl 23, så jag får väl försöka masa mig hem till kl 22 i alla fall

• Starlet1

Jag är hemma nu, ville inte vara borta för sent eftersom jag börjar jobba kl 6 imorgon, och Åke då kommer och tar Adam kl 5:40, så vi borde gå och lägga oss tidigt.

Men det blev en jacka till mig och en skjorta till min systerson.

• Starlet1
    Martha skrev 2008-09-25 22:37:09 följande:
    och jag shoppade allels för mycket känns det som....  dockvagn, overall, två tunikor, jacka till mej...
    Vad köpte du för jacka? *nyfiken* Det blev inte Vila jackan då. Jag har ju den där svarta kappan som jag köpte i Ullared förra vintern. Vill du prova den? Den är ju rätt snygg i alla fall.
  • Starlet1
    znoozan skrev 2008-09-25 22:51:02 följande:
    kan man handla för mkt? Gaaaaaaaaaah vad trött jag är på min mobil,lämnade den på lagning för lite över 2 v sen,fick tillbax den idag och när jag skulle ringa finns inga nr på simkortet enligt telefonen 
    Köpte du nåt då?

Visade min jacka för svågern när jag kom hem. Och han höll med er. Det är 2 helt olika jackor och den var ju så himla snygg, Everestjackan. Glömde köpa den på mitt kort, tog den på det gemensamma i alla fall Förvånad
Svar på tråden Poppispinglorna