• Venus

Nagelbitare???

Är vi fler???

Jag har inte bitit på naglarna på flera år, men nu har jag börjat igen...
    Jag har haft snygga fräscha fina naglar jättelänge nu, men så klämde jag en nagel i en dörr i början på året... Och samtidigt så började jag bita på de andra...
    Jag fick en ursäkt, den "förstörda" nageln tar ju sin lilla tid att växa ut, varför ska jag då ha de andra naglarna långa för???

Så jag satte igång igen, och nu kan jag inte sluta...
    Jag hade lovat mig själv att så fort den där nageln vuxit ut igen och var snygg så skulle jag sluta bita, men tror ni det funkade???
    Så nu sitter jag här med sönderbitna, flisade naglar som inte är direkt snygga och undrar om vi är fler...

Någon som har något bra knep på hur man slutar???

Förra gången slutade jag genom ett nyårslöfte och det funkade, men denna gången är det rätt långt till nyår

Jag testade "stop o väx" när jag var liten, men jag gnagde likförbenat ändå och nu har jag småbarn hemma så då vill jag inte köpa hem sådant...

Fler som vill sluta bita på naglarna???

• Svar på tråden Nagelbitare???
  • Venus

Grattis Skräpis

Själv fick jag flippen inatt och började städa här så jag filade aldrig mina naglar...
    Drömde att jag pillade sönder en nagel och sedan började bita på den...
    Men nu när jag tittar på den så är den hel

Det sista jag tänkte på inatt innan jag somnade var att jag ville ha snygga fina naglar nu och jag tror verkligen att det hjälper...
    Sedan har nu funderat på hur långa jag ska ha dem när jag väl kommer dit
    För jag hade en förmåga förr att spara dem lite för långa Men det var ju innan jag fick barn så då gjorde det ju inte så mycket

• Jenko

Hej!
    Här är en till nagelbitare.. Har försökt o försökt att låta bli många många ggr..men blir alltid att jag börjar bita igen
    Har börjat sommarjobba nu på ett äldreboende o faktiskt har jag låtit bli ena handen så det har blivit lite lite naglar där nu Ska låta bli den andra handen oxå..men det är ju grymt svårt!

Hur gör ni andra för att låta bli att bita? Stoppoväx är inget för mig, har testat..

• Venus

Jenko, jag har bett min sambo säga till mig varje gång han ser det, sitter vi o kollar på film ser jag till så att han håller i mina händer
    Annars så har jag bara gett mig faan på att inte bita, så varje gång jag kommer på mig själv med ett finger i munnen så tar jag ut det oavsett om jag börjat bita eller inte...

Påminner mig själv helt enkelt...

• fantasy

å här har ni en till obotlig nagelbitare.. Försöker sluta, men som ni kanske vet så är det inte det lättaste... *suck*

• clinan

sedan jag fick höra att man får i sig lika mycket bakterier genom att bita på naglarna som att dricka ett glas med var så slutade jag tvärt. *urk*

• Venus

Clinan *blä, urk, usch o fy* Tack... Nu har du uppfyllt dagens äckelnivå

Ryser av bara tanken *brrrr*

Jaja, jag har filat till mina naglar lite snyggt nu Trots olika längd och olika varianter på dem just nu så känns det riktigt bra

Så hoppas att ni alla klarar er bra just nu, vet att det är helg och att många går hemma och vill koppla av... Ni som inte klarat helgen, nya tag på måndag när nya veckan börjar

• clinan

försökte skriva det på ett inte så äckligt sätt, men hur jag än försökte så gick det inte..

• Venus

Clinan Förstår verkligen att det inte gick *blärk*

Men jag tackar dig ändå, har inte ens stoppat in ett finger i munnen sedan jag läste den meningen...

• tii

har klarat mej hyfsat! (: har inte rört naglarna iaf.. värre med den torra huden runt om.. o alla "hudgrejer" som sticker ut.. dom vill man gärna dra bort.. men ja försöker verklien låta bli!

• Venus

Tii Vet vad du menar... Vill inget hellre än pilla på mina nagelband som är fnasiga MEN jag försöker verkligen låta bli...

Filade till mina naglar igår, känns rätt bra nu Inga flisor på dem längre och inget som är pillvänligt/bitvänligt längre

Svar på tråden Nagelbitare???