• Venus

Nagelbitare???

Är vi fler???

Jag har inte bitit på naglarna på flera år, men nu har jag börjat igen...
    Jag har haft snygga fräscha fina naglar jättelänge nu, men så klämde jag en nagel i en dörr i början på året... Och samtidigt så började jag bita på de andra...
    Jag fick en ursäkt, den "förstörda" nageln tar ju sin lilla tid att växa ut, varför ska jag då ha de andra naglarna långa för???

Så jag satte igång igen, och nu kan jag inte sluta...
    Jag hade lovat mig själv att så fort den där nageln vuxit ut igen och var snygg så skulle jag sluta bita, men tror ni det funkade???
    Så nu sitter jag här med sönderbitna, flisade naglar som inte är direkt snygga och undrar om vi är fler...

Någon som har något bra knep på hur man slutar???

Förra gången slutade jag genom ett nyårslöfte och det funkade, men denna gången är det rätt långt till nyår

Jag testade "stop o väx" när jag var liten, men jag gnagde likförbenat ändå och nu har jag småbarn hemma så då vill jag inte köpa hem sådant...

Fler som vill sluta bita på naglarna???

• Svar på tråden Nagelbitare???
  • Skräpis

Hur går det för alla? Har inte bitit på över 3 veckor nu och naglarna är fina.
    Lycka till och go girls!

• Venus

Nu går det bra igen Naglarna smakar inte bra i värmen
    De får sån konstig smak när de smakar allt möjligt kladd som barnen tycker jag ska hålla i Drickor, glass, frukt o diverse andra saker som vistas i kylen

• Venus

Jag har tydligen 2 favoritnaglar att bita på...
    Nu har jag bitit av den ena 2 gånger och den andra 1 gång så nu har jag 2 korta naglar och 8 långa Men men, hellre att jag biter på 2 än att jag biter på alla 10

• Mon Ami

jag slutade bita på naglarna samtidigt som jag tog beslutet att sluta äta godis(en vecka sedan bara). så när jag får långa fina naglar då kanske mitt sockerbegär inte är lika starkt. Ja jag vet att jag inte är riktigt klok men alla sätt är bra utan de dåliga.....två flugor i en smäll.

• Party of five

Jajamensan, jag biter också på naglarna... Venus, jag klämde också en nagel svart i slutet av april (vänster långfingernagel mellan en branddörr... OAAJJJ!) och den lossnade i början av juni. Nu har jag en konstig nagel halvvägs upp, den är tjock och oformlig... Ser din också så ut? Vilken nagel klämde du?

• Venus
    Libra Jag klämde pekfingernageln på högerhanden Men nej, min nagel gick aldrig av men visst var den ful, bucklig och "hålig" eftersom det blev en snygg öppning i nageln...
    Så nu är den "normal" igen
  • Party of five
    Min nagel blev blå, sedan svart och väldigt svullen, var till läkaren och punkterade nageln (de brände hål i nageln med hjälp av ett pappersgem... ). Sedan lossade den sakta och under den fanns början på en ny nagel som jag nu hoppas att ska bli lika fin som den gamla var...
  • Venus

Ok Nä, eftersom det gick hål på min nagel så kunde ju alt läcka ut så jag slapp den mesta svullnaden, men det var ett fastligt tryck under nageln, trodde den skulle skjuta i taket ibland...

• Party of five

Hela armen värkte ju... jag var sååå ynklig och handikappad med min lilla nagel... Passade ju på att åka till Matilda den dagen, jag satt ju bara och klagade hela visiten...

• Venus

Hahahah, helrätt... SJälv var jag tvungen att hålla käften, jag skulle ju stänga o låsa en dörr med barnen runt benen och så klämde jag nageln när jag motade bort barnen från dörren samtidigts om jags tände den...
    Så det var bara att bita ihop o fortsätta med sitt tills de var nattade... Men visst skakade hela armen och det värkte o bultade LÄNGE efteråt... Ja gud va ynklig man var då...

Svar på tråden Nagelbitare???