• Venus

Nagelbitare???

Är vi fler???

Jag har inte bitit på naglarna på flera år, men nu har jag börjat igen...
    Jag har haft snygga fräscha fina naglar jättelänge nu, men så klämde jag en nagel i en dörr i början på året... Och samtidigt så började jag bita på de andra...
    Jag fick en ursäkt, den "förstörda" nageln tar ju sin lilla tid att växa ut, varför ska jag då ha de andra naglarna långa för???

Så jag satte igång igen, och nu kan jag inte sluta...
    Jag hade lovat mig själv att så fort den där nageln vuxit ut igen och var snygg så skulle jag sluta bita, men tror ni det funkade???
    Så nu sitter jag här med sönderbitna, flisade naglar som inte är direkt snygga och undrar om vi är fler...

Någon som har något bra knep på hur man slutar???

Förra gången slutade jag genom ett nyårslöfte och det funkade, men denna gången är det rätt långt till nyår

Jag testade "stop o väx" när jag var liten, men jag gnagde likförbenat ändå och nu har jag småbarn hemma så då vill jag inte köpa hem sådant...

Fler som vill sluta bita på naglarna???

• Svar på tråden Nagelbitare???
  • Linna1

ps. tyvärr kostar det lite pengar eftersom man får lägga på mer akryl efter ca 3-4 veckor... men det kan ju vara värt det ibland !!!

• Pockadockan

Tjingeling! Jag är också nagelbitare... har en kompis som har jobbat med naglar (heter det nagelteknolog??) Hon gjorde mina naglar i helgen och jag är så nöjd! Jag hade utan att blinka lagt ut dom pengar det kostar att fixa naglarna ute för jag tycker att det är värt det. Fast nu har jag ju sån tur att jag bara behöver betala materialet...

• Skräpis

Inte bitit idag jag heller.Diktig flicka hi hi :-;
    Tror att nagelfixning kostar runt 500 i månaden och det har inte jag råd med just nu billigare att köpa naglellack och förstärkning.

• Venla

När det gäller akryl naglar så är det inte alls bra i längden. Det är min mamma ett bistert exempel på. Min ena svägerska var med i ett reportage i en tidning där de lagade akrylnaglar åt henne- det blev jätte snyggt! Min mamma blev så pass imponerad att hon gick i väg till samma nagelskulptör och fick akrylnaglar. Jag var också jätte imponerad och ville, som tur är ansåg jag att jag inte hade råd. Nåja, mamma fick sina akrylnaglar i mars 04 och hon gick där reglebundet. När hennes egna naglar växte blev ju akrylnaglarna jätte fula. De var bara fina när de var nyfixade så hon spran var tredje vecka och fixade dem, det kostade nästan 100 ? per gång (ca. 1000 sek). I augusti 04 gav hon helt upp... När akrylnaglarna helt ock hållet togs bort var det bara att konstatera att kvaliteten på hennes egna naglar var mycket sämre än innan hon började med akrylnaglar. Hennes naglar var helt gråa och jätte mjuka. Det såg super äckliga ut. Det har tagit 0,5 år för min mamma att få tillbaka den egna färgen och hållbarheten på naglarna. Det enda hon kan säga att var bra med akrylnaglar är att det går inte att bita på dem så man slutar ju bita på dem, men ens egna naglar blir bara "kacka" Hennes naglar har efter mycket om och men och med mycket tålamod blivit jätte fina tack vara Trinds nagelvårdsserie. Den serien använder jag och har jätte fina naglar, mitt problem är nagelbanden som inte vill helna från tiden som nagelbitare, de är jämt spruckna. Dock använder jag en kräm för nagelbanden som är jätte bra.
    Om ni har problem med nagelbanden så kan jag rekommendera en kräm från Mavala som heter Cuticle Cream.

• Venla

Mitt största problem med naglarna är att jag hela tiden måste hålla på och vårda dem... Efter ett tag tappar jag stinget och sedan är man tillbaka på ruta ett igen...

• Venus

Akrylnaglar är skitsnyggt, men jag har inte råd med sånt...
    Sedan så misstänker jag att det Venla beskriver skulle hända mig, jag tror inte det händer alla, men jag med min tur skulle få det så

Jag är på dag 2 utan att bita på naglarna
    Jag satt igår kväll o kollade på "film" med min sambo på TVn och lite då o då åkte en nagel in i munnen, men jag bet aldrig Plockade ut fingret väldigt fort...

Det jag stör mig på just nu förutom nagelbanden då *suck* Är att naglarna är oregelbundna i formen, eftersom man bitit på dem så är det ingen "normal" form på dem...

Jag behöver en nagelfil *suck* Fram tills dess kommer jag pilla på naglarna som bara den för att "riva" för att se om formen blir bättre

Men jag känner mig stolt Jag har inte bitit på naglarna på 1½ DYGN!!!!

• tii

jag har inte heller bitit! får se hur de går resten av dan.. men ja börjar jobba klockan fyra, så de ska no gå bra!

• Venus

Tii Bra jobbat!!!

Ja mitt största probem är ju när jag sitter framför datorn, speciellt på kvällarna när barnen sover...

• Venla

Pilla inte på dem och riv inte i dem för att få form på dem. Låt dem växa så kan ni forma dem vart efte de växer ut sedan, med en fil. I butiken där jag köper mina grejer till naglarna säger de att man skall använda sandpappersfil och inte filar som är av stål eller annat material. Man skall inte heller peta under nageln för då förstör man nagelbädden. När man tvättar händerna skall man lite nu och då ta tvål på en nagelborste och tvätta på det viset. Om man skall peta i jorden så rekommenderas att man använder handskar och droppar en droppe olja in under nageln så är det lättare att få bort ev jord som kommit in under nageln. När naglarna bllir lite längre är det lättare att få rent med nagelborsten.

Svar på tråden Nagelbitare???