• Venus

Nagelbitare???

Är vi fler???

Jag har inte bitit på naglarna på flera år, men nu har jag börjat igen...
    Jag har haft snygga fräscha fina naglar jättelänge nu, men så klämde jag en nagel i en dörr i början på året... Och samtidigt så började jag bita på de andra...
    Jag fick en ursäkt, den "förstörda" nageln tar ju sin lilla tid att växa ut, varför ska jag då ha de andra naglarna långa för???

Så jag satte igång igen, och nu kan jag inte sluta...
    Jag hade lovat mig själv att så fort den där nageln vuxit ut igen och var snygg så skulle jag sluta bita, men tror ni det funkade???
    Så nu sitter jag här med sönderbitna, flisade naglar som inte är direkt snygga och undrar om vi är fler...

Någon som har något bra knep på hur man slutar???

Förra gången slutade jag genom ett nyårslöfte och det funkade, men denna gången är det rätt långt till nyår

Jag testade "stop o väx" när jag var liten, men jag gnagde likförbenat ändå och nu har jag småbarn hemma så då vill jag inte köpa hem sådant...

Fler som vill sluta bita på naglarna???

• Svar på tråden Nagelbitare???
  • Venus

Fler som tycker det känns konstigt när naglarna blir lite längre???

Just nu känner jag bara för att bita på dem för att de är "för långa"
    Trots att de inte är så långa egentligen *hihi*
    Utan de är ju bara 1½ vecka långa...

• Bubblan81

Första gången var det ett nyårslöftte, då var jag o min arbetskompis lika duktiga o målade med TRIND nailrepair och nått fint nagellack, så vi fick jättefina naglar, sen började jag i skolan och började bita igen...

Nu har jag inte bitit på naglarna på snart 7 månader eftersom jag tyckte det var JÄTTEÄCKLIGT eftersom jag jobbar med förskolebarn och byter blöja osv.. det hjälpte mig...

Lycka till!!

• Venus

AJAJAJAJAJAJAJ...
    Jag biter på en nagel

En nagel sprack för en stund sedan och nu kan jag inte låta bli den...
    Nagelfil nagelfil var är du???

• eyry

ja har inte läst hela tråden men jag som är nagelteknolog kan hjälpa nagelbitare, man kan till exempel bygga en falsk nagelplatta så den egna nageln får frihet att växa ut under.

hör med någon i er hemstad om de kan hjälpa er kanske

• Skräpis

Tillbaka efter semestern och är så stolt över mig själv. Inte bitit på 2 veckor
    Känns ju lite ovant med lite längre naglar men nu kan jag snart sätta lite färg på dem så biter jag ännu mindre. Lycka till till oss alla som försöker!

• Venus

Lyckades undvika att bita sönder den nageln, men lyckades bita sönder en annan för några dagar sedan
    Jaja, jag har itne bitit på naglarna sedan dess

Men jag sitter fortfarande och funderar på hur långa naglar jag vill ha, alla är ju i olika längd just nu och jag kan inte bestämma mig för vilken jag ska gå efter
    Så det ser helmysko ut

• Jenko

Har hållt uppe med att bita på naglarna nu i ca 1 ½ vecka!! Räddningen var när jag började sommarjobba på äldreboende.. Har varit ledig nu 2 dar, men hållit mig från det endå
    Känns helt overkligt att se att man har naglar, en bit vit kant liksom Har bitit sen jag var 12 ungefär, har haft bitna naglar tills nu!!

• Venus

Jag har bitit av 2 naglar hittills... Men inte hela vägen ner utan bara halvvägs

Men ja, det känns fruktansvärt overkligt att ha naglar igen...
    Vet inte vad jag ska göra med mina nu... Försöker forma dem så de är snygga trots olika längd och jag försöker bestämma mig för hur långa jag vill ha dem...

• carroko3

Jag har lösnaglar och kommer ha det tills mina naglar växt ut.

• Atena

Här är en nagelbitare till! Eller egentligen biter jag inte på naglarna utan på nagelbanden och huden runt omkring. Bet på naglarna när jag var yngre men slutade tvärt för säkert 10 år sedan. Det är svårare att sluta bita på nagelbanden mm.

Men nu blir jag peppad! Jag ska också göra ett seriöst försök att få fina fingrar!

Svar på tråden Nagelbitare???