Ring och hårstrå???
Hur är det nu? Är det sin förlovnings/vigselring man tar o knyter fast i sitt eget hårstrå och håller över magen?
Fram och tebax betyder?
Cirklar betyder?
Hjälp...
Hur är det nu? Är det sin förlovnings/vigselring man tar o knyter fast i sitt eget hårstrå och håller över magen?
Fram och tebax betyder?
Cirklar betyder?
Hjälp...
Oj nu blev jag tvungen prova... fick först cirkelrörelser, har en dotter, sen började den pendla... får hoppas på att det betyder ngt eftersom barn inte blev så lätt att skaffa för mig och min man.
Gör du det själv så är det över magen, gör någon annan det så är det över handleden.
Pendlar ringen tyder det på en pojke, går ringen i cirklar tyder det på en flicka.
För mig har det stämmt 2 utav 2 ggr. Pojke, flicka.
Ha ha vad skoj! Mina arbetskamrater pratade mycket om detta i början av min graviditet å jag vågade inte prova... men nu i v 33 gjorde jag det å den började pendla = pojke! Hela min graviditet har jag haft känslan att det blir en pojke å ul bild visar nog en liten snopp om man tittar mycket noga... Åååå det ska bli sååå spännande!!!
Underbara ungar skrev 2008-07-17 13:05:49 följande:
Vet ni att jag hade två kompisar som var så övertygade om detta att det var löjligt., den ena 37, med en dotter den andra med två barn ett av varje kön.
Hon med två barn skulle ju inte ha något enligt det självgjorda testet.. (hon ville ju inte heller det så hur svårt kan det vara att uppfylla det??)
Hon med dottern hade ju gjort på sig själv så många gånger och hon ska alltid få EN pojke tror hon. Och jag som hade 6 pojkar sen innan skulle inte ha fler barn...
Men hur är det nu, jo jag sitter med en flicka i magen och hon kommer nog aldrig bli gravid skulle jag tro då hon verkar ha VÄLDIGT svårt att bli med barn... Önskedrömmar säger jag!
En gång blev jag skitsur när hon envisades med att jag inte skulle få några fler barn och jag sa att -du det där tror jag inte ett skvatt på, det bestämmer väl jag själv... då sa hon att -man kanske inte ska göra det här testet om man är så känslig! ... allmänt underlig människa annars oxå faktiskt....
har nu testat.. vet inte om jag ska tro på detta riktigt.. jag VET att vi har en liten flicka i min mage men när ringen dinglar i hårstråt så pendlar det för att sedan övergå till cirklar..
Åhå, måste prova, vänta.....
klar cirkel, jag som trodde på en pojke. Nä, nu blev min nyfikenhet ännu större. Ingen som känner en sierska man kan lita på???
nyfiken och otålig skrev 2008-07-17 15:11:13 följande:
Jag har provat det ett antal gånger (dock med vanlig halskedja) och varje gång fått:
FLICKA - FLICKA - POJKE i precis den ordningen.
Råkade dock ut för ett missfall (ofostrigt ägg) den 24 juni. Räknas missfall in där? Nån som vet? Hoppas ju på fullt frisk flicka, flicka och pojke i så fall... Och inte tre missfall och ingen fullföljd graviditet!
På mig cirkulerade de =)
Kankse är en flicka då, jag som trott det är en pojke..
Ser ut så på min mage iallafall. Titta ni med på mina bilder i galleriet..
Kolla den här länken för lite skrock...
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m34540120.html
För mig stämde det denna gång, iaf om man ska lita på köns-UL
dessutom stämde det på hästen också
Bättre än den kinesiska kalendern mfl som alla sa kille när dottern kom
kinesiska stämde på mig med mina pojkar,nu visra den flcka men på rutinuj trodde hon ev pojke.gjrde det där med ringen nu och oj vad de pendlade två första gångerna sen sista stora cirklar...?!! ja det vore såklart jättekul med en flicka men tror nog ändå pojke