Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon? del 2

Nu har Vincent fått sin allra första majs smakis o det var mumsigt tyckte han, han var liite skeptisk när han fick första skeden o gjorde en sån rolig grimas så att både jag o sambon skrattade massor. Men sen gapade han stort o ville ha mera

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Jag skriver upp mig så får vi se om jag kan då, eventuellt ska vi grilla med ett par kompisar den dagen som jag annars kan, så vi får se..annars får jag väl hänga med nästa gång.

2/8
    ciccielv
    Fru T

8/8
    ciccielv
    Fru T
    mammatill4a
    JennyoPatrik
    Marayah
    Leos och Vincents mamma

9/8
    ciccielv
    Fru T
    Marayah

Vi var o badade i Linghem igår där de har basäng, Leo var i hela tiden o badade, han älskar verkligen att bada! Jag solade medans sambon lekte med Leo i vattnet o Vincent sov i vagnen, perfekt dag med andra ord
    Sen fick vi helt plötsligt för oss att vi skulle på bio när klockan var runt 15 tiden igår, så jag ringde min mamma o frågade om hon ville komma hit o vara barnvakt till barnen o det ville hon så kom på stört fast det tar en timme för henne att åka hit, sen äta middag lite snabbt o fixa en del saker, sen gick jag o sambon på bio o såg Arkix X, såå mysigt att komma iväg lite själva Fast filmen var ingen hit, men mysigt ändå Första gången vi hade barnvakt till Vincent o det hade gått superbra, han hade sovit nästan hela tiden.

Nu ska vi snart på 1 års kalas!

MammaTillEKNS skrev 2008-08-02 13:05:40 följande:
    Fru tzoanidis: Får hoppas att mensen håller sig obrta och att det har tagit sig nu Vad säger ni om att äta tacos då? Lätt och smidigt att laga till!
    Jag äter gärna tacos Är ju bra buffè mat!

Jag kan komma på tjejkvällen, om det blir fredag, för vi ska inte grilla med våra kompisar då.

Angående mat så måste vi ju hitta nåt som alla äter o då gärna nån maträtt där alla kan ta med sig nåt så att det inte blir så dyrt. Alternativt är att man tar med egen mat, men det kanske blir krångligt.

Skulle vi inte vara hemma hos nån? För alla hade väl inte råd att käka ute..

Jag har inte träffat alla, bara nån.

Mig kvittar det om vi är hemma hos nån eller äter ute, är mysigt att äta ute oxå, men då kan man ju inte sitta kvar hur länge som helst o prata skit o inte heller dricka vin, om nån nu ville det. Är man hemma hos nån kan man ju köpa en hel flaska vin o hälla i sig o snacka skit hur länge som helst Men nackdelen då är att komma på en maträtt som alla äter/tål o det tror jag kan bli svårt.

Summerlove08 skrev 2008-08-02 19:48:36 följande:
    Sitter och följer er diskussion om tjejkvällen och kan som vanligt inte låta bli att lägga näsan i blöt trots att jag inte ska medSom jag fattat det när jag läst så är det så att alla gillar Tacos utom Ciccielv som blir illamående av de starka tacokryddorna (rätta mig om jag har fel).Kan ni inte då äta tacos men att man gör en liten del köttfärs till Cicci utan krydor eller med bara lite krydda, vilket hon nu vill ha.Sen får ni väl dela upp vem som ska köpa vad och om det är någon specialgrej som nån vill ha till sina tacos så får den ta med det oxå. Så gjorde vi här sist jag o mina kompisar hade tjejkvällDet var ett litet tips från migSom sagt så kanske inte alla har råd att äta ute och vissa verkar inte ens gilla "ute-mat".
    Det var faktiskt ett väldigt bra tips! För jag tycker egentligen att tacos är en utmärkt maträtt eftersom alla kan bidra med nåt då o man tar det man själv vill ha.
    Det är ju rätt dyrt att äta ute o det kan ju oxå bli svårt att hitta ett ställe där alla äter nåt, eftersom att vissa är kräsna (är ganska kräsen själv oxå).
    Gör vi tacos så kanske det blir en femtiolapp var för alla att betala eller nåt sånt, max 100 kr i alla fall, till skillnad mot ute då, det kanske blir 200-250 kr för mat o dricka.
    Ska man göra det o alla ska ha råd kanske man ska vänta tills nästa lön.
    Fru T skrev 2008-08-02 19:29:01 följande:
    alt. är ju om vi är hemma och köper med oss hemtmat, då får alla den mat man vill å man kan sitta hur länge man vill med sin eventuella vinflaska
    Ja, det går ju oxå, då är bara problemet vart man ska hämta maten ifrån så att alla får det man vill ha
Svar på tråden Linköping, någon? del 2