• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-13 10:43:34 följande:
    Här kommer lite bilder på våran duktiga lilla Vincent Vincent sitter i sin gåstol för första gången..han hajjade direkt hur man skulle göra =)Klicka på bildenVincent är superstadig o står jättebra! 4,5 månadKlicka på bildenSuperduktiga Vincent!Klicka på bildenVincent kan ta några steg när man håller i honom o här är han på G att göra detKlicka på bilden
    Vilken duktig kille!
    Jag tycker också att han är jättelik dig, men jag har ju förstås inte sett din sambo
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-13 09:45:05 följande:
    Tyvärr har jag redan lämnat bort dem till en annan tjej, det var ju synd.
    Ok, ingen fara. Tack ändå
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Firstandhappy

n ja försöker o försöker, vi får väl se hur det blir, men mensen har precis kommit tillbaka efter stopp med P-piller, vill ju ha en till emn vågar inte hoppas att det ska gå lika fort som med william, men vi har den inställningen att blir det så blir det..
    Jag jobbar som personlig assisten till en 27 årig tjej, trivs som fisken i vattnet o älskar mitt jobb, bara synd att man är så jävla underbetald..

• Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-08-13 11:59:29 följande:
    jag ska strax börja med din klädsel.har köpt massa nålar då de har en förmåga att rymma
    hihi vad du är gullig
    Firstandhappy skrev 2008-08-13 12:06:42 följande:
    n ja försöker o försöker, vi får väl se hur det blir, men mensen har precis kommit tillbaka efter stopp med P-piller, vill ju ha en till emn vågar inte hoppas att det ska gå lika fort som med william, men vi har den inställningen att blir det så blir det..Jag jobbar som personlig assisten till en 27 årig tjej, trivs som fisken i vattnet o älskar mitt jobb, bara synd att man är så jävla underbetald..
    man vet ju aldrig när de vill fästa sig de små, men hoppas på er tur snart gud va kul att du gillar ditt jobb.. hoppas på att få ett sen med , men chansen är la liten med,, får ju se hur de blir med flytt mm och så ska man ju gosa bebis 1 år och lite till framöver med
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Firstandhappy

jo hoppas gör vi ju, tycker att har vi en kan vi lika gärna ha två ganska tätt..
    Ja att ha ett jobb som man verkligen trivs med underlättar något fruktansvärt i vardagen fast det gör det svårare när man ska vara hemma med bebis, får väl göra som man gör nu, jobba i skift, hoppade tillbaka till mitt jobb när william var 3 mån..

• Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-08-13 12:41:14 följande:
    jo hoppas gör vi ju, tycker att har vi en kan vi lika gärna ha två ganska tätt..Ja att ha ett jobb som man verkligen trivs med underlättar något fruktansvärt i vardagen fast det gör det svårare när man ska vara hemma med bebis, får väl göra som man gör nu, jobba i skift, hoppade tillbaka till mitt jobb när william var 3 mån..
    Oj 3 månder, de var starckt gjort, de skulle ja nog inte klara av alls de tror ja..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Maria84

Visst var det nån här som hade ute ett företag för att ta bort getingar?? Vad hette företaget?
    Vi har invasion av getingar här just nu, vi vet om två getingbillor men inget tar ju kål på dem. Nu ikväll när det är mörkt ska vi på med diesel och se om det gör nån nytta. 
    Nånstans kommer de in också, trots att det är stängt överallt. Och de är överallt! På golvet, i sängarna, i fönstren osv.. Livrädd att nån av barnen ska bli stucken, inte så roligt om jag och sambon blir det heller visserligen eftersom vi är överkänsliga mot dem. 
    Och Anticimex kommer inte förrän nästa vecka på torsdag, och innan dess lär nån av oss ha blivit stucken. De skulle höra av sig om de fick nåt återbud men det är ju knappast troligt. Snart kan vi varken vara inne eller ute, ute är inte att tänka på för det kommer massor av getingar direkt.  

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-08-13 15:42:33 följande:
    Visst var det nån här som hade ute ett företag för att ta bort getingar?? Vad hette företaget? Vi har invasion av getingar här just nu, vi vet om två getingbillor men inget tar ju kål på dem. Nu ikväll när det är mörkt ska vi på med diesel och se om det gör nån nytta. Nånstans kommer de in också, trots att det är stängt överallt. Och de är överallt! På golvet, i sängarna, i fönstren osv.. Livrädd att nån av barnen ska bli stucken, inte så roligt om jag och sambon blir det heller visserligen eftersom vi är överkänsliga mot dem. Och Anticimex kommer inte förrän nästa vecka på torsdag, och innan dess lär nån av oss ha blivit stucken. De skulle höra av sig om de fick nåt återbud men det är ju knappast troligt. Snart kan vi varken vara inne eller ute, ute är inte att tänka på för det kommer massor av getingar direkt.  
    Fy tusan va hemskt. Har hört att det är mycket getingar i farten.. själv har man knaptp sett en enda i år... tack och lov!
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Leos och Vincents mamma

Ciccielv: Jag har jättelätt att få svamp, så det skulle inte förvåna mig om jag får det..

ciccielv skrev 2008-08-13 11:13:05 följande:
    vilken söt grabb.läragåstolen är ju toppenbra.vår stora tös hade sin mellan 5-11 månaders ålder hon använde den varje dag.

Tack Ja, vi ville egentligen inte ha gåstol för vi har hört negativa saker om såna, men eftersom Vincent är en sån aktiv liten kille som vill stå o gå hela tiden så är den ju suverän.

JePaLuLi skrev 2008-08-13 12:03:10 följande:
    Vilken duktig kille!Jag tycker också att han är jättelik dig, men jag har ju förstås inte sett din sambo
    Hihi..vad kul att ni tycker det. Fast iofs borde han väl vara lite lik mig ändå eftersom jag är mamman
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2008-08-13 15:48:10 följande:
    Fy tusan va hemskt. Har hört att det är mycket getingar i farten.. själv har man knaptp sett en enda i år... tack och lov!
    Leo stackarn hade aldrig blivit stucken förut men för två veckor sen blev han stucken två ggr med bara några dagars mellanrum Snacka om att han är livrädd för getingar nu.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden Linköping, någon? del 2