• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-08-13 21:01:31 följande:
    ciccielv: tack sj, du är alltid välkommen över de vet du ska llt se om ja hittar nåt för tack för hjälpen åt dig när pengar tirllar in Nu ska ja lägga mig och bila de förbannade huvudet som inte vill sluta värka, tog två panodil vid halv tiden ,men de hjälper ju faan inte de heller.. och vill ju vara vaken när maken kommer hem från speedwayen om han vill ha hjälp med barnen haha , men hör att han kommer NU vår bil tihi den är för mysig..
    hoppas huvudvärken har gett sig.fy villket trist väder det är.
    dinana skrev 2008-08-13 22:24:06 följande:
    ciccielv :jo det kommer nog att passa fint. mössan kommer ju bra till användning i vinter. får hoppas att inte huvuder växer iväg bara *haha*  just nu så ligger Molly och sover, men hade hoppats på att hon skulle bli bättre. tog tempen på henne innan och då visade de motsatsen. nu har hon 39°C feber istället lilla stumpan. har gett henne febernedsättande medel men det verkar inte funka så bra.
    stackars liten.hoppas hon kryar på sig snart
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-14 07:24:12 följande:
    Godmorgon på er! Här är man uppe med tuppen, eller iaf jag P och N sover för fullt har tid på strålningen 08.10 så det blir till att cykla iväg snart....sen kommer fotografen kl.11 det ska bli så spännande På onsdag nästa vecka kommer jag bli intervjuad, då vet jag verkligen vad jag ska berätta för henne! Hoppas ni får en underbar dag ute i solen!

lycka till idag.ska bli spännande och läsa tidningen när den kommer ut.

igår han vi med en snabbsväng till ikano.maken kollade in mobiler o jag kollade snabbt inne på lindex.ojoj villka snygga killkläder de har fått in.ebba gillade några tröjor o skinjackan så det ska inhandlas nästa vecka.

det är ju dags att börja köpa in höst/vinterkläder nu

ang fikat imorrn så får jag hoppa över imorrn.men jag följer jättegärna med nästa gång

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Marayah

Gomorron.. Här har vi med vart vaken rätt så länge.. klockan 6 vaknade Filip o var hungrig, men de var juh inte så konstigt med tanke på att han somnade kl 22 igår och sov till 6.. Har hunnit med o gå med Marko på dagis med. Ska till öppna färskolan med Filip en sväng idag hade ja tänkt. O sen blir de nog Åtvidaberg en sväng med.... Jocke ska ha after work med Jobbet så han e inte hemma för än typ vid 22 eller liknande idag.. Nej nu ska ja mata lillen lite så vi kan komma iväg. måste juh vara tillbaka till dagis o hämta stora grabben kl 11.. Ha det så trevligt idag i blåsten!!!

Marko 031103, Filip 080621
  • Marayah

Lycka till gumman!!!

Godmorgon på er! Här är man uppe med tuppen, eller iaf jag P och N sover för fullt har tid på strålningen 08.10 så det blir till att cykla iväg snart....sen kommer fotografen kl.11 det ska bli så spännande På onsdag nästa vecka kommer jag bli intervjuad, då vet jag verkligen vad jag ska berätta för henne! Hoppas ni får en underbar dag ute i solen!
    Marko 031103, Filip 080621
  • ciccielv
    Marayah skrev 2008-08-14 08:14:11 följande:
    Gomorron.. Här har vi med vart vaken rätt så länge.. klockan 6 vaknade Filip o var hungrig, men de var juh inte så konstigt med tanke på att han somnade kl 22 igår och sov till 6.. Har hunnit med o gå med Marko på dagis med. Ska till öppna färskolan med Filip en sväng idag hade ja tänkt. O sen blir de nog Åtvidaberg en sväng med.... Jocke ska ha after work med Jobbet så han e inte hemma för än typ vid 22 eller liknande idag.. Nej nu ska ja mata lillen lite så vi kan komma iväg. måste juh vara tillbaka till dagis o hämta stora grabben kl 11.. Ha det så trevligt idag i blåsten!!!
    ja blåsten är inte kul,man börjar tröttna på all blåst o regn nu.man får hålla sig inne idag.annars få man försöka ta sig till öppna förskolan idag

mammatill4a
    ska du till öppna förskolan idag?
  • JePaLuLi
    Hoppas strålningen gick bra!
    Ska du vara med i tidningen? Vad kul! Är det Corren eller? Hojta till när den kommer ut så får jag be svärmor spara den
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • ciccielv

vad lugnt det är i tråden idag.här har man lyckats sy en tjock sittyna till UJ vagn.som vanligt tog vadden slut så nu får man invänta måndag innan man kan sy färdigt alla dynor

• Leos och Vincents mamma

Här har vi varit en snabbis på bvc, vi fick en extra tid dit för att kolla vikten på Vincent för att han kräks en del ibland när han får ersättningen. Jag blir så nojjig då..men det behövde jag INTE vara, Vincent har gått upp 600 gram på 4 veckor o vuxit 3,5 cm  Så nu väger han 7 kg precis o är 67,5 cm. Så det han kräks ut gör inget.
    Så nu behöver vi inte komma dit förrän den 9 sept då han ska få sin 5 månaders spruta o lite för tidig 6 mån läkarkoll.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a

MammatillEKNS: hoppas allt går bra idag, klart vi kan träffas snart ta och bestämma en lite fika kanske??

Ciccielv: ja du huvudet är bättre idag har varit in till stan på fm och köpt liam en present och bestämt med kompisen att hon ska komma och klippa mig mer ev imorgon kväll

Marayah: hoppas ni hade kul på öppnis och kompisen säljer sitt babygym för 50 kr ett jättefin ser lite ut som de ja fått fast hennes är runt och har inte använts så mkt och är nytvättat, kollade in de idag

LoVmamma: så skönt att allt såg bra ut med Vincent.. gud vad tiden går fort snart redan 5 månader.. hoppas de är bättre med Halsen..

Nu ska ja gå och hämta mina charmtroll på dagis

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Apipoulai

Jag prioriterar nog bort fikat imorgon.
    Sverige spelar mot Tyskland kl 15, och det vill jag snegla på.

Antar att det bara är jag i denna tråden som gilar fotboll...

• MammaTillEKNS

JennyoPatrik: Strålningen gick som vanligt kanonbra det är inte corren jag ska vara med i utan tidningen "Mama"

Fotograferingen gick strålande hade tänkt mig lite andra kläder än vad han tänkt, så det fick tillslut bli svarta byxor och ett rött linne, hade först ett linne och en skjorta på mig men eftersom det ska synas bättre så ville han att jag skulle ha på mig ett enfärgat linne (dock inte svart eller vitt). Han tog verkligen massor av kort så nu blir Nathalie kändis också hon var jätteduktig och blev kanonfin på bilderna

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
Svar på tråden Linköping, någon? del 2