• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-08-13 15:42:33 följande:
    Visst var det nån här som hade ute ett företag för att ta bort getingar?? Vad hette företaget? Vi har invasion av getingar här just nu, vi vet om två getingbillor men inget tar ju kål på dem. Nu ikväll när det är mörkt ska vi på med diesel och se om det gör nån nytta. Nånstans kommer de in också, trots att det är stängt överallt. Och de är överallt! På golvet, i sängarna, i fönstren osv.. Livrädd att nån av barnen ska bli stucken, inte så roligt om jag och sambon blir det heller visserligen eftersom vi är överkänsliga mot dem. Och Anticimex kommer inte förrän nästa vecka på torsdag, och innan dess lär nån av oss ha blivit stucken. De skulle höra av sig om de fick nåt återbud men det är ju knappast troligt. Snart kan vi varken vara inne eller ute, ute är inte att tänka på för det kommer massor av getingar direkt.  
    Ja du de på anticimex gör ju inte allt för mkt du, hoppas de funkar med disel ikväll för er skull, nu är de ju lite halv slöa med så de sätter sig ju på de mesta..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a

Så måste ja ju bara säga ett stort tack till ciccielv, för det fina bakstycket på sitttdels klädseln vart ju perfa ju.. så nu sitter den oxå på vagnen

Så nu är ja nöjd än så länge iallfall, gillar ju docj färgen och de fina små stjärnorna i lifften och sufflen...

• Firstandhappy
    Mammatill4a skrev 2008-08-13 13:46:47 följande:
    Oj 3 månder, de var starckt gjort, de skulle ja nog inte klara av alls de tror ja..
    för min del var det ganska lätt, eller nja lätt o lätt, klart man hade lite ångest men eftersom Dani skulle vara hemma de timmarna jag jobbade så gick det bra.. så nu jobbar han dagarna o jag nätterna.. sen är jag en mycket liten rastlös människa som har svårt för att inte ha 200 bollar i luften på en gång..
  • Skorpan08
    Maria84 skrev 2008-08-13 15:42:33 följande:
    Visst var det nån här som hade ute ett företag för att ta bort getingar?? Vad hette företaget? Vi har invasion av getingar här just nu, vi vet om två getingbillor men inget tar ju kål på dem. Nu ikväll när det är mörkt ska vi på med diesel och se om det gör nån nytta. Nånstans kommer de in också, trots att det är stängt överallt. Och de är överallt! På golvet, i sängarna, i fönstren osv.. Livrädd att nån av barnen ska bli stucken, inte så roligt om jag och sambon blir det heller visserligen eftersom vi är överkänsliga mot dem. Och Anticimex kommer inte förrän nästa vecka på torsdag, och innan dess lär nån av oss ha blivit stucken. De skulle höra av sig om de fick nåt återbud men det är ju knappast troligt. Snart kan vi varken vara inne eller ute, ute är inte att tänka på för det kommer massor av getingar direkt.  
    Jo, vi hade ett företag som heter Nomor hos oss för att få bort getingbon. Dom ringde vi just för att vårt försäkringsbolag har avtal med dom. Och då går det ju på hemförsäkringen. Tre bon under takpanorna och ett jordgetingbo har dom hjälpt oss med. Dessvärre tror jag att det finns fler bon. Så jag håller span när jag är ute!
    Lycka till med era bon.
  • jannovich

Skorpan: Jag måste bara fråga, har du nån syster? Om inte så finns det en tjej som är väldigt lik dig

• Skorpan08
    jannovich skrev 2008-08-13 19:28:23 följande:
    Skorpan: Jag måste bara fråga, har du nån syster? Om inte så finns det en tjej som är väldigt lik dig
    Jo, jag har en syster men vi är inte det minsta lika. Så det måste vara min dubbelgångare
  • jannovich
    Skorpan08 skrev 2008-08-13 19:31:00 följande:
    Jo, jag har en syster men vi är inte det minsta lika. Så det måste vara min dubbelgångare
    Din syster heter inte Maria då alltså?
  • Skorpan08
    jannovich skrev 2008-08-13 19:44:33 följande:
    Din syster heter inte Maria då alltså?
    Nej det gör hon inte.
  • Mammatill4a
    Firstandhappy skrev 2008-08-13 19:06:24 följande:
    för min del var det ganska lätt, eller nja lätt o lätt, klart man hade lite ångest men eftersom Dani skulle vara hemma de timmarna jag jobbade så gick det bra.. så nu jobbar han dagarna o jag nätterna.. sen är jag en mycket liten rastlös människa som har svårt för att inte ha 200 bollar i luften på en gång..
    HAHA ja men en sån person är ja med, måste ha saker att göra varje dag annars överlever ja inte om man säger såå.. ja skulle med vilja pröva jobba natt, men är så feg utav mig att gå ute om nätter/kvällar så frågan är ju om man skulle ta sig till jobbet på kvällen om man får nåt nån gång
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-08-13 20:28:33 följande:
    HAHA ja men en sån person är ja med, måste ha saker att göra varje dag annars överlever ja inte om man säger såå.. ja skulle med vilja pröva jobba natt, men är så feg utav mig att gå ute om nätter/kvällar så frågan är ju om man skulle ta sig till jobbet på kvällen om man får nåt nån gång
    jag är likadan.fy för att vara ensamm ute när det är mörkt
    Mammatill4a skrev 2008-08-13 16:47:49 följande:
    Så måste ja ju bara säga ett stort tack till ciccielv, för det fina bakstycket på sitttdels klädseln vart ju perfa ju.. så nu sitter den oxå på vagnen Så nu är ja nöjd än så länge iallfall, gillar ju docj färgen och de fina små stjärnorna i lifften och sufflen...
    varsågod,bara kul att få hjälpa dig med vagnenGladtackar för pratstunden i eftermiddags.

dinana hoppas kläderna passar till lillan.och tack för att jag fick rita av din dyna Glad
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-13 16:36:20 följande:
    Ciccielv: Jag har jättelätt att få svamp, så det skulle inte förvåna mig om jag får det.. Hihi..vad kul att ni tycker det. Fast iofs borde han väl vara lite lik mig ändå eftersom jag är mamman

jag får svamp varje gång numera när jag får penecellin.dum som jag var så valde jag en biligare penecellinkur en gång.den gången fick jag fruktansvärd svamp och numera svamp varje gång även utan ordinare penecellin.

så numera bojkottar jag den billigare medecinen

man får ju ta en nypa salt med lära gåstolarna.oftast är det endast mycket få olyckor med dem.har man dem på ett plan utan trapp så är de toppenbra.vår stora tös hade sin jämt och var helt frälst i denGlad.så hon blev lite ledsen när hon växte ur den vid 11 mån.hon låg redan då ca 2 kurvor över ormalläng.det gör hon även idag,men det har hon efter sin långa pappa

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
Svar på tråden Linköping, någon? del 2