• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-07-24 20:45:19 följande:
    ja du de är inga sanna vänner de,, nja 1700 hundra iallfall och för oss som inte har så mkt inkomst är de mkt pengar.. man har ju några barn att ge mat om dgarna med. vi lärde känna varandra genom FL när de bodde i åtvid så umgicks vi flittigt ett tag vi har 06 som är jämngamla, men nu är de slut med de.,, du ska ja hålla mig till de vänner ja har kvar och skaffat nya som står mig varmast iom hjärtat
    Tycker också att det var väldigt mycket för vagnen. Du kan inte kräva tillbaka pengarna? Jag förstår fortfarande inte hur hon kunde sälja en sådan vagn.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-24 20:24:31 följande:
    Mm, men de man tror är ens vänner blir man oftast blåst av. så nu ska ja inte ödsla mer tid på h*n .. utan umgås med de vänner som ja håller kärast och de kan man räkna på en hand, men bättre med sanna och ärliga vänner än inga alls...
    kan bara hålla med.strax ska jag in till tradera och häva ut lite prylar.om jag inte somnar tidigt så kommer jag in en stund ikväll igen till tråden
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Leos och Vincents mamma
    Mammatill4a skrev 2008-07-24 20:45:19 följande:
    ja du de är inga sanna vänner de,, nja 1700 hundra iallfall och för oss som inte har så mkt inkomst är de mkt pengar.. man har ju några barn att ge mat om dgarna med. vi lärde känna varandra genom FL när de bodde i åtvid så umgicks vi flittigt ett tag vi har 06 som är jämngamla, men nu är de slut med de.,, du ska ja hålla mig till de vänner ja har kvar och skaffat nya som står mig varmast iom hjärtat
    Det var väldigt mycket pengar för en vagn som är förstörd!!
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-24 20:50:40 följande:
    De låter som ni haft en toppen dag, sj längtar ja till imorgon ska bara sitta och glassa i helgen i skuggan ja lite sol men tål den inte för mkt..barnen kan ju leka fritt och göra nästan vad de vill på gården eftersom det är staket om hela för mormor och morfar har ju 4 st hundar (små)  som barnen älskar..Ja nån vän är de ju inte längre efter vad ja hittade i hennes blogg igår.. men orkar inte bråka, haft en del sammandragningar idag, inte onda men som känts iallafall och de brukar ja inte göra i första taget, så ska bodde koppla bort den så kallade vännen och svägerskan i helgen och bara tänka på mig sj och barnen då förstås
    förstår att du inte orkar med massor med småtjaffs.du har ju andra som tjaffsar tillräckligt.hoppas dina sammandragningar avtar.försök att inte tänka på det.det är ju inte bra att vara allt för orolig osv när man är gravid.jag hoppas att ni får en riktigt trevlig helg med mycket sol och badGlad.tänk istället på de som stöttar dig och ta väl hand om din bebbe som du bär i din mage.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

Mammatill4a: Tack själv för pratstunden hoppas ni får en underbar helg, du får gärna skicka bilder på barnen

Kevlarsjäl: Tack det är så härligt att träna, skönt att komma igång igen! Det är på campushallen jag tränar, nu har de ju byggt ut så nu är det mycket större :)
    Har du tänkt börja träna på campushallen? De har bodycombat, har dock aldrig tränat det själv.

Summerlove08: Var har du tänkt att börja träna någonstans?

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • Summerlove08

MammatillEKNS- Jag ska köpa träningskort på simhallen tänkte jag. Det kostar 215 kr/månaden för studenter och det tycker jag är överkomligt. Sedan älskar jag ju att simma oxå...det är så skönt. Man får ju dessutom tillgång till jympapass, gym, vattengympa o så hur mycket man vill

Du tränade på Campushallen va?

Love is in the air
  • MammaTillEKNS

Summerlove08: Tycker du om att simma så är ju det alldeles utmärkt att köpa kort där :) japp, jag tränar på campushallen, stort och rymligt

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • Maria84
    Mammatill4a skrev 2008-07-24 19:28:11 följande:
    ok, när brukar dina sova då? vi har läggning mellan 19.00-20.00 ,men barnen var så trötta idag efter all denna värme så alla fick lägga sig samtidigt och de var inget tras och eftersom vi ska åka runt 8 imorgon bitti så vill vi ha snälla barn tills dess..
     Nu när det är sommar brukar Liam gå och lägga sig vid 20-21 ungefär, beror lite på.
     Lucas lägger sig inte förrän vid 21.30, håller på och minskar ned hans tid lite smått.
    Om man ändå hade trötta barn, eller ja Lucas är ju inga problem men Liam kör man inte slut på i första taget.
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Mammatill4a
    dinana skrev 2008-07-24 21:14:00 följande:
    1700 kr lät väldigt mycket för en gammal briovagn. Jag fick ju min brio från -00 för 100 kr (med ligg och sittdel och åkpåse och hela det där köret). Om du är intresserad kan du få köpa den istället för 500 kr.
    gammal och gammal är ju en 2006:a så så gammal är den inte, vi har en brio från 2000 med massa tillbehör på vinden, men vi kände att vi ville ha nåt nytt och stabilare men ikke.. men har hittat en kampanjerbjudande på en annan ny vagn som vi ska beställa nästa månad.. men tack så hemskt mkt endå för omtanken.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-24 21:33:17 följande:
    Det var väldigt mycket pengar för en vagn som är förstörd!!
    Mm skojar du, menmen shit happens orkar inte bry mig längre,,

Är evigt tacksamma för alla ni som brytt sig om mig denna vecka i tråden ni är toppen
    ciccielv skrev 2008-07-24 21:21:10 följande:
    kan bara hålla med.strax ska jag in till tradera och häva ut lite prylar.om jag inte somnar tidigt så kommer jag in en stund ikväll igen till tråden
    ska sj packa ner de sista och hoppa i säng snart, känner att ja behöver den vilan
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-24 21:34:22 följande:
    Mammatill4a: Tack själv för pratstunden hoppas ni får en underbar helg, du får gärna skicka bilder på barnen Kevlarsjäl: Tack det är så härligt att träna, skönt att komma igång igen! Det är på campushallen jag tränar, nu har de ju byggt ut så nu är det mycket större :)Har du tänkt börja träna på campushallen? De har bodycombat, har dock aldrig tränat det själv.Summerlove08: Var har du tänkt att börja träna någonstans?
    Jodå de lär vi nog allt få. längtar så ,ska snart krypa till kojs här som sagt så man kommer iväg innan de blir för varmt imorgon , se om ja tittar in nåt här i tråden ihelgen mormor och morfar har ju internet oxåSkrattande
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Maria84
    Mammatill4a skrev 2008-07-24 20:50:40 följande:
    De låter som ni haft en toppen dag, sj längtar ja till imorgon ska bara sitta och glassa i helgen i skuggan ja lite sol men tål den inte för mkt..barnen kan ju leka fritt och göra nästan vad de vill på gården eftersom det är staket om hela för mormor och morfar har ju 4 st hundar (små)  som barnen älskar..Ja nån vän är de ju inte längre efter vad ja hittade i hennes blogg igår.. men orkar inte bråka, haft en del sammandragningar idag, inte onda men som känts iallafall och de brukar ja inte göra i första taget, så ska bodde koppla bort den så kallade vännen och svägerskan i helgen och bara tänka på mig sj och barnen då förstås
     Det tycker jag att du gör helt rätt i! Ta det lugnt och bara njuuut nu i helgen!
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
Svar på tråden Linköping, någon? del 2