• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Fru T

å måste säga att det är sååååå skönt med en vän med barn som man kan mysa med å som orkar lyssna på mig å mitt prat å som FÖRSTÅR vad jag pratar om... alla andra mina vänner (nästan) är "kariärskvinnor" som dom så fint vill se sig å går antingen på universitetet eller är klara och börjat jobba... å där är barn inte änns påkomna i tanken...

• ciccielv

nu har jag läst ang hunden som blev ihjäskjuten.stackars hundägarna och valparnaLedsen.jag har aldrig mött på en elak "kamphund"jag kan bara hålla med hundägaren.med rätt ägare så är även sk kamphundar helt underbara hundar.jag har däremot mött tokiga rottweiler och andra hundar som har varit rena mördarmaskiner.

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a

mammatillEKNS: Det håller vi gärna för oss själva, då ja fått tillräckligt med skit frn alla håll idag..

Japp vi åker på fredag morron runt halv 9:e då vi vill åka när de fortfarande är lite svalt ute Är ni hemma imorgon viid 10 tiden kan du ju kika ut o se om vi är i lekparken..

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-23 21:13:03 följande:
    Men herregud! Nu blir ju JAG riktigt förbannad!! Du MÅSTE göra nåt åt vagnsköpet Mammatill4a!!! Begär pengarna tillbaka eller vad som helst, så beter man sig bara inte!!
    Ja du går tyvärr inte, då hon skrivit i sin blogg att jag är mytoman och bara hittar på dessa saker, så orkar inte ta mer skit längre,, men ciccielv ska ta bilder så ska ja lägga in dem i mitt galleri imorgon så ska ni får se de trasiga..
    ciccielv skrev 2008-07-23 21:04:19 följande:
    ja tvätt finns det allt,här blir det minst 3-4 maskiner varje dag
    Kommer över imorgon efter lunch om de går bra runt 12.30?
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Fru T
    ciccielv skrev 2008-07-23 21:43:53 följande:
    nu har jag läst ang hunden som blev ihjäskjuten.stackars hundägarna och valparna.jag har aldrig mött på en elak "kamphund"jag kan bara hålla med hundägaren.med rätt ägare så är även sk kamphundar helt underbara hundar.jag har däremot mött tokiga rottweiler och andra hundar som har varit rena mördarmaskiner.
    det hundägarn säger stämmer angående att det inte är hunden som gört utan ägarn osv... dock är två av poliserna vänner till oss och den här hunden va välldigt agresiv mot poliserna och gjorde utfall och morrade och skällde så skotten va självförsvar...

jag har absolut inget emot rasen då vi själva haft en amstaff...

det jag reagera på här va att denna hund inte änns va ett år å fått valpar redan
  • Leos och Vincents mamma

Mammatill4a: Men hur kan du vara mytoman när det är flera som sett felen?? Fattar verkligen inte vad det säljaren tänker på! Jag tycker oxå att hon ska ta tillbaka vagnen o du ska få dina pengar tillbaka! Man säljer bara inte en vagn sådär när det är fel på den!
    I så fall säger man till innan o då är det upp till köparen sen om man vill köpa vagnen ändå.
    Så jäkla ruttet oxå när det är en så kallad vän till dig oxå!!

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma

Mammatill4a: Vart ska ni åka föresten?

Imorgon ska vi åka till min farfars o farmors lantställe utanför Norrköping, vi kommer vara där hela dagen.
    Sen på fredag åker vi till Kolmården, på vägen hem så hämtar vi upp min mamma som bor i Norrköping, så hon följer med oss hem o sover här för sen på lördag åker vi till Loftahammar där min mormor bor o ska vara där hela dagen o mysa o åka båt o såna saker.
    På söndag åker vi till Göteborg till våra kompisar som bor där o sover där till måndag då vi ska till ULLARED!! Leo får dock stanna hemma hos sin morfar, vi tar med oss Vincent för vi vill INTE ha barnvakt till honom ännu!
    Så det är fullt upp nu i några dagar

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • dinana

Jag har en brio ståendes om någon är intresserad. Tror den är från -00. Vi hade den när Molly föddes innan vi skaffade en 'egen' vagn. Fick den av en kompis till min mamma, men nu har den egentligen bara stått och samlat damm i förrådet. Tror inte det är några större fel på den, däremot så har jag försökt byta tyg på den, men kan restorera den om någon är intresserad. Jag har spaymålat den svart också, för jag tycker det blåa är så fult. Speciellt då folk tyckte att jag hade en så söt son... *blää*

• Maria84
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 19:11:36 följande:
    Åhh ja hade rätt trodde la de med...Åh små kakor så gott, jag kommer här får man äta upp sig i helgen på kakor och bullar som mormor skulle baka till vi kommer ner..
     Ska väl se till att ha lite kakor när ni kommer och hälsar på Eller så får jag ta med mig om vi kommer in till er först
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Skorpan08

Godmorgon!
    Nu är det bara ca två timmar kvar tills mina stora tjejer är hemma och jag får krama om dom ordentligt. Åh, vad jag längtar!!!!

• MammaTillEKNS

Mammatill4a: okej, du får berätta mer sen vad som hänt! Jag ska träna runt 9-tiden men kan komma ut sen när jag kommer hem om ni fortfarande är kvar

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Linköping, någon? del 2