• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Maria84

Varmt, varmt, varmt Man smälter snart bort
    Lucas gillar inte denna värme, inte jag heller visserligen, kan väl vara lite lagom

Hade supertrevligt idag med kompisen som blev kvar i flera timmar Mkt att prata om Måste ses snart igen bara så jag får träffa den större grabben också lite mer.
    Efter att hon hade åkt hem drog vi till stan för att köpa presentkortet, inte ett dugg varmt i bilen eller så. Försöker få Lucas att sova en liten stund här men värmen gör att han har väldigt svårt att somna utan bara ligga och vrider på sig.
    Han har förresten börjat få en tand nu, äntligen! Idag när jag kände så känns det en liten vass kant så nu är den verkligen på g Sen har han övat massor idag på att stå i krypställning och nu orkar han hålla sig uppe så ett bra tag. Nu är det bara att vänta på resten att han kommer på hur man kommer framåt också
    I nuläget ställer han sig i krypställning och sen tar han spjärn med fötterna så han åker framåt.

Sambon och Liam är iväg igen, är iväg och köper ett nytt 5.1 system till tv:n, det vi har sen innan vill inte riktigt samarbeta med tv:n. Så jag vet ju vad sambon kommer att pyssla med ikväll.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Mammatill4a

Maria84: vad duktigt Lucas är som står i krypställning och att han fått en tand på G,här sover alla barnen efter en varm dag med lite ute lek på fm och em..

Sj ska ja hinna med att packa lite ikväll så vi bara har att åka imorgon bitti innan värmen slår till..

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Maria84

Mammatill4a - han har övat ett tag nu får se när han kommer på hur man ska göra
    Här somnade Lucas i ca 20 min sen vaknade han igen så det är dags att underhålla honom lite. J och L är inte hemma ännu så det är inga barn som kommit till sängs här ännu Fast det är en liten stund kvar iofs till läggningsdag.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-07-24 19:25:37 följande:
    Mammatill4a - han har övat ett tag nu får se när han kommer på hur man ska göra Här somnade Lucas i ca 20 min sen vaknade han igen så det är dags att underhålla honom lite. J och L är inte hemma ännu så det är inga barn som kommit till sängs här ännu Fast det är en liten stund kvar iofs till läggningsdag.
    ok, när brukar dina sova då? vi har läggning mellan 19.00-20.00 ,men barnen var så trötta idag efter all denna värme så alla fick lägga sig samtidigt och de var inget tras och eftersom vi ska åka runt 8 imorgon bitti så vill vi ha snälla barn tills dess..
  • Mammatill4a
    JePaLuLi skrev 2008-07-24 14:38:54 följande:
    Nu har jag också tittat på bilderna och man blir ju mörkrädd över att folk har mage att sälja nåt sånt. Har h*n ingen skam i kroppen? Att lura sin vän så... Nä fy!
    Mm, men de man tror är ens vänner blir man oftast blåst av. så nu ska ja inte ödsla mer tid på h*n .. utan umgås med de vänner som ja håller kärast och de kan man räkna på en hand, men bättre med sanna och ärliga vänner än inga alls...
  • JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-07-24 20:24:31 följande:
    Mm, men de man tror är ens vänner blir man oftast blåst av. så nu ska ja inte ödsla mer tid på h*n .. utan umgås med de vänner som ja håller kärast och de kan man räkna på en hand, men bättre med sanna och ärliga vänner än inga alls...
    Ja det är tyvärr ofta så. Jag blev blåst av en s.k vän jag med. Var snäll och ställde mig på hennes telefon eftersom hon hade bet.anmärkningar och inte fick. Hon lovade dyrt och heligt att sköta sig, men icke. Det slutade med att jag fick gå till polisen... Det är så trist med såna vänner. De förtjänar inte ens att kalla sig vän. Jag skulle aldrig blåsa en vän, eller nån annan heller för den delen. Du gör helt rätt som inte ödslar mer tid på den personen. Gav du mycket pengar för vagnen? Var ni nära vänner?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma

Nu är vi hemma efter en hel dag i värmen hos min farmor o farfar o deras sommarstuga.
    Vi har haft det jättebra o Vincent har tagit värmen med ro, trots att det varit 28 grader hela dagen.

Mammatill4a: Nu har jag sett bilderna på det trasiga på vagnen o det är ju inte klokt att folk kan bete sig så!!! Skrikandes O sen ha mage o kalla dig lögnare, jo, tjena!! Det är ju för h****ete din så kallade vän som ljuger så det bara står härliga till!!
    Kräv pengarna tillbaka eller gå till polisen eller vad som helst!!

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    JePaLuLi skrev 2008-07-24 20:33:11 följande:
    Ja det är tyvärr ofta så. Jag blev blåst av en s.k vän jag med. Var snäll och ställde mig på hennes telefon eftersom hon hade bet.anmärkningar och inte fick. Hon lovade dyrt och heligt att sköta sig, men icke. Det slutade med att jag fick gå till polisen... Det är så trist med såna vänner. De förtjänar inte ens att kalla sig vän. Jag skulle aldrig blåsa en vän, eller nån annan heller för den delen. Du gör helt rätt som inte ödslar mer tid på den personen. Gav du mycket pengar för vagnen? Var ni nära vänner?
    ja du de är inga sanna vänner de,, nja 1700 hundra iallfall och för oss som inte har så mkt inkomst är de mkt pengar.. man har ju några barn att ge mat om dgarna med. vi lärde känna varandra genom FL när de bodde i åtvid så umgicks vi flittigt ett tag vi har 06 som är jämngamla, men nu är de slut med de.,, du ska ja hålla mig till de vänner ja har kvar och skaffat nya som står mig varmast iom hjärtat
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-24 20:41:47 följande:
    Nu är vi hemma efter en hel dag i värmen hos min farmor o farfar o deras sommarstuga.Vi har haft det jättebra o Vincent har tagit värmen med ro, trots att det varit 28 grader hela dagen.Mammatill4a: Nu har jag sett bilderna på det trasiga på vagnen o det är ju inte klokt att folk kan bete sig så!!!  O sen ha mage o kalla dig lögnare, jo, tjena!! Det är ju för h****ete din så kallade vän som ljuger så det bara står härliga till!!Kräv pengarna tillbaka eller gå till polisen eller vad som helst!!
    De låter som ni haft en toppen dag, sj längtar ja till imorgon ska bara sitta och glassa i helgen i skuggan ja lite sol men tål den inte för mkt..

barnen kan ju leka fritt och göra nästan vad de vill på gården eftersom det är staket om hela för mormor och morfar har ju 4 st hundar (små)  som barnen älskar..

Ja nån vän är de ju inte längre efter vad ja hittade i hennes blogg igår.. men orkar inte bråka, haft en del sammandragningar idag, inte onda men som känts iallafall och de brukar ja inte göra i första taget, så ska bodde koppla bort den så kallade vännen och svägerskan i helgen och bara tänka på mig sj och barnen då förstås
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-07-24 20:45:19 följande:
    ja du de är inga sanna vänner de,, nja 1700 hundra iallfall och för oss som inte har så mkt inkomst är de mkt pengar.. man har ju några barn att ge mat om dgarna med. vi lärde känna varandra genom FL när de bodde i åtvid så umgicks vi flittigt ett tag vi har 06 som är jämngamla, men nu är de slut med de.,, du ska ja hålla mig till de vänner ja har kvar och skaffat nya som står mig varmast iom hjärtat
    1700 kr lät väldigt mycket för en gammal briovagn. Jag fick ju min brio från -00 för 100 kr (med ligg och sittdel och åkpåse och hela det där köret). Om du är intresserad kan du få köpa den istället för 500 kr.
Svar på tråden Linköping, någon? del 2