• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • ciccielv
    Fru T skrev 2008-07-23 21:57:24 följande:
    det hundägarn säger stämmer angående att det inte är hunden som gört utan ägarn osv... dock är två av poliserna vänner till oss och den här hunden va välldigt agresiv mot poliserna och gjorde utfall och morrade och skällde så skotten va självförsvar...jag har absolut inget emot rasen då vi själva haft en amstaff...det jag reagera på här va att denna hund inte änns va ett år å fått valpar redan
    ja det reagerade jag oxå över.hunden var inte ens ett år gammal
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 21:50:08 följande:
    mammatillEKNS: Det håller vi gärna för oss själva, då ja fått tillräckligt med skit frn alla håll idag..Japp vi åker på fredag morron runt halv 9:e då vi vill åka när de fortfarande är lite svalt ute Är ni hemma imorgon viid 10 tiden kan du ju kika ut o se om vi är i lekparken.. Kommer över imorgon efter lunch om de går bra runt 12.30?
    det går bra.har du ringt henne och krävt att få tillbaka pengarna?annars kan du gå via ARN.jag finner inga ord för sådana ruttna försäljare!
    dinana skrev 2008-07-23 23:04:13 följande:
    Jag har en brio ståendes om någon är intresserad. Tror den är från -00. Vi hade den när Molly föddes innan vi skaffade en 'egen' vagn. Fick den av en kompis till min mamma, men nu har den egentligen bara stått och samlat damm i förrådet. Tror inte det är några större fel på den, däremot så har jag försökt byta tyg på den, men kan restorera den om någon är intresserad. Jag har spaymålat den svart också, för jag tycker det blåa är så fult. Speciellt då folk tyckte att jag hade en så söt son... *blää*
    det beror på hur den ser ut.har du testat blocket?annars går vagnsdelar rätt bra på tradera
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Maria84

Halloj tjejer!

Här ska vi strax ta oss lite frukost, får besök om nån timme ungefär. Ska bli så kul!
    En gammal och nära kompis som kommer hit med sin yngsta son, den lite äldre skulle följa med sin pappa och segla. Men vi har massor att prata om, vi har knappt hunnit prata nåt om våra förlossningar på smågrabbarna och inte så mkt däremellan heller. Så det ska bli så kul!
    Sen i em bär det iväg till stan för att fixa ett presentkort på Ikea till syrran som fyller idag, ska upp och fira henne imorron.

Fick mera gjort igår sen, knallade ut på kvällen och rensade ur Liams stora sandlåda då det verkligen behövdes med allt ogräs som fanns där, gårdsplanen är trimmad och så hann vi med lite till. Kan säga att det var skönt att komma in och slänga sig i soffan en liten stund innan det var dags att natta barn.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • MammaTillEKNS

Mammatill4a: Åker och tränar nu men är nog hemma runt halv elva...hoppas ni är kvar på gården då så vi kan snacka lite skit

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • playmate86

Fru Tzoanidis

polisen är så vana idag vid "kamphundar och dom vet att kan dom inte lugna hunden så är han en agressiv hund och en hund som springer lös och morrar och visar tänder är en farlig hund som tyvärr måste avlivas man kan säga att polisen handlade i självförsvar för vem vet vad som skulle kunna ha hänt.

familjen har nu 6 valpar att upp fostra rätt...

• Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-23 22:52:18 följande:
    Mammatill4a: Men hur kan du vara mytoman när det är flera som sett felen?? Fattar verkligen inte vad det säljaren tänker på! Jag tycker oxå att hon ska ta tillbaka vagnen o du ska få dina pengar tillbaka! Man säljer bara inte en vagn sådär när det är fel på den!I så fall säger man till innan o då är det upp till köparen sen om man vill köpa vagnen ändå.Så jäkla ruttet oxå när det är en så kallad vän till dig oxå!!
    ja de kan man fråga sig, bildbevis på hur vagnsklädseln ser ut kommer in på min sida i em, cicci har lovat att ta bildbevis på vagnen,,

Vi ska åka till barnens mormor och morfar över helgen.Åker imorgon bitti och är inte hemma förren söndag kväll, så skönt att få komma till landet och barnen kan springa fritt i gröngräset
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-07-23 23:31:19 följande:
     Ska väl se till att ha lite kakor när ni kommer och hälsar på Eller så får jag ta med mig om vi kommer in till er först
    hehe, de tycker ja lätt mumsigt,,

ciccielv: får prata mer i em om de. för har fått nog av vagnen nu och alla beskyllningar från min så kallade vän och svägerska..
  • Fru T
    playmate86 skrev 2008-07-24 10:45:17 följande:
    Fru Tzoanidispolisen är så vana idag vid "kamphundar och dom vet att kan dom inte lugna hunden så är han en agressiv hund och en hund som springer lös och morrar och visar tänder är en farlig hund som tyvärr måste avlivas man kan säga att polisen handlade i självförsvar för vem vet vad som skulle kunna ha hänt. familjen har nu 6 valpar att upp fostra rätt...
    det va väll det ja sa?
  • Mammatill4a
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-24 08:57:20 följande:
    Mammatill4a: Åker och tränar nu men är nog hemma runt halv elva...hoppas ni är kvar på gården då så vi kan snacka lite skit
    Tack för pratstunden få se om ja kommer ut i em då ja börjar få menssmärtorna tillbaka pga askruttfisens liggande i magen
  • Kevlarsjäl
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-24 08:57:20 följande:
    Vad duktig du är som tränar. Var det på Campushallen du körde? Där har jag jobbat som aerobicsinstruktör under hela min studietid (1997-2002). Så där har man tränat några pass i sina dagar. Än har det bara blivit promenader för mig. Ska börja ta upp träningen igen nu. Har de BodyCombat i Campushallen? Jag är utbildad combatinstruktör och körde mest det mot slutet i Stockholm innan jag blev gravid. Saknar det som bara den. Annars blir det väl att söka sig till ett av gymmen i stan.
  • Summerlove08

Hej å hå!

Varmt är det verkligen idag Ska väl inte klaga egentligen för det här är ju bättre än regn och rusk men kan det aldrig vara lagom

Det var för varmt redan vid 7.30 när jag var ute på min morgonpromenad tyckte jag. Men jag är nog lite känslig för värmen kanske.

Mammatill4a- Jobbigt att du börjar få ont....du får säga till skruttfisen att ligga på ett bra sätt så inte mamma får ont

MammatillEKNS- Skönt att träna! Jag vill oxå börja träna och har tänkt börja när skolan börjar sen..just nu promenerar jag mest.

Angående den där hunden som det skrivs så mycket om så anser jag väl att man får hålla i sin hund och inte ha den springande vind för våg. Även om den inte är farlig så kan det finnas hundrädda personer. Men denna hund verkade ju vara agressiv för polisen skjuter nog inte hundar i onödan, plus att det inte var första klagomålet de fått på hunden till polisen tydligen.

Snart dags att fixa lite lunch då kanske och sedan gå ut en sväng

Love is in the air
Svar på tråden Linköping, någon? del 2