• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • dinana
    Elphaba skrev 2008-07-28 18:38:15 följande:
    Iallafall här i Berga Centrum sitter det flera lappar om bortsprungna (och upphittade) katter. Skulle satt i alla närliggande butiker, brukar finnas anslagstavlor och sånt.Förstår att det är jobbigt att vänta, skulle vara utom mig av oro om en av mina tre försvann, (nu är de dock innekatter.)
    Mmm.. ja kan ju klämma upp en lapp på dörren till IKANO =D Blir nog inte så uppskattat dock. Sätter nog upp en borde i Skäggetorp Centrum så kanske någon ser den. Men känns inte som folk tittar på sådana tavlor.
  • Elphaba
    dinana skrev 2008-07-28 18:44:02 följande:
    Mmm.. ja kan ju klämma upp en lapp på dörren till IKANO =D Blir nog inte så uppskattat dock. Sätter nog upp en borde i Skäggetorp Centrum så kanske någon ser den. Men känns inte som folk tittar på sådana tavlor.
    Haha.

Någon tittar säkert, jag brukar slänga ett öga och är där lappar om bortsprungna djur brukar jag läsa dom. Men det är ju jag det.
  • Fru T

Elphaba: japp det är en kvinlig så det känns ju lite bättre, förutom att dom kan vara griniga och avtrubbade ibland, tyvärr så får ja gå själv då jag inte vill plåga min man mer än nödvändigt... han kommer hem från jobbe vid 7:00 (jobbar natt) å ja ska va uppe på sjukan 10.40 så jag låter han sova, blir lätt så grinig annars...

nu e ja på BIM -7 beställde ett gäng känsliga tester förut så snart börjar väll testomanen i mig komma fram igen

• ciccielv

halloj i stugan.idag har man smällt bortSkrattande.jösses vad varmt det har varit.idag blev det en sväng till söderköping i hettan.

tur att man åkte dit idag då de sålde ut 70 tal tyger från FIX fabriken.så nu ska det sys barnkläder i äkta retro tyger.vad har ni andra hittat på idag?i morse blev jag illa tvungen att akut färga håret.man kan fråga sig vad som finns i stureforsbadet.mitt hår blev GRÖNT efter badet i förrgår,även makens hår blev lite missfärgat

maken färga sitt hår för ca 5 månader sen och jag gjorde det för ca 3-4 månader sedan.hårfärgerna är sådana som ska växa bort.men färgen försvann  när jag badade och håret blev grönblondt*suck*så där tänker jag då inte bada igen*arg*

nu får vi kolla barnen igen då äcklet har visat sig ute igen.idag gav han sig på en grannes katt.snart får vi koppla in polisen/graflunds igen.hur f*n kan en sådan person få vara ute!

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Maria84

mammatill4a - till er eller på en FL-träff?
    Vet inte riktigt hur vi ligger till denna vecka med tid. Man skulle ju kunna tro att man hade hur mkt tid som helst ledigt när sambon har semester men icke

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-28 13:46:21 följande:
    Nu har lagt in lite bilder på barnen sen i helgen hos mormo och morfar plus att ja skulle lägga in magbilder med då gick de inte så får göra de senare var de nån som ville fika i veckan om de inte är för varmt för då pallar ja inte att fika vart som helst då vill jag ha skugga..maria84: hade ni tänkt dyka in nån dag i veckan? säg till vilken dag som passar er?
    jag vill fikaGlad.på stan är väll bäst,där finns det skugga på de flesta caferna.jag kan villken dag som helst.runt 12 tiden är väll bäst
  • Fru T

nu har den där molvärken kommtit till mig... känns lite som början till mensvärk...

precis som förra månaden = en vecka innan BIM

ja försöööker verkligen aktivera mig och tänka på annat men huur lätt är det...

en fika följer jag gärna med på eller tjejmiddag eller vadsom

• ciccielv
    Fru T skrev 2008-07-28 19:32:11 följande:
    nu har den där molvärken kommtit till mig... känns lite som början till mensvärk...precis som förra månaden = en vecka innan BIM ja försöööker verkligen aktivera mig och tänka på annat men huur lätt är det...en fika följer jag gärna med på eller tjejmiddag eller vadsom
    jag ska hålla tummarna att det finns ett knyte i din mage.

nu har man varit ute igen.då tösen kom upp och sa att äcklet har gett sig på katten igen!jag har sagt till tösen att hon ska gallskrika när hon ser honom slå katten nästa gång,hon ska skriva så att folk hör.helst ska hon skrika så att det hörs långt bort.

just nu är det många mindre barn ute så då passar ju äcklet på att vara i närheten.
  • Fru T
    ciccielv skrev 2008-07-28 19:51:15 följande:
    jag ska hålla tummarna att det finns ett knyte i din mage.nu har man varit ute igen.då tösen kom upp och sa att äcklet har gett sig på katten igen!jag har sagt till tösen att hon ska gallskrika när hon ser honom slå katten nästa gång,hon ska skriva så att folk hör.helst ska hon skrika så att det hörs långt bort.just nu är det många mindre barn ute så då passar ju äcklet på att vara i närheten.
    jo men det är ju för tidigt för att se nått nu ändå...
  • dinana
    Fru T skrev 2008-07-28 20:10:05 följande:
    jo men det är ju för tidigt för att se nått nu ändå...
    har du flera test får du gärna dela med dig ett =) jag har bara ett test kvar, men det är nog inget sådant där känsligt test (vet inte riktigt, köpte det för två år sedan nämligen)
Svar på tråden Linköping, någon? del 2