minimalin skrev 2008-08-22 13:54:57 följande:
Vilka sjukdomar har era barn som är beviljade korttids??För min son var tydligen inte tillräckligt handikappad. Ändå så är han gravtsynskadad och medicinerar 4 ggr om dagen. Det verkar som om de tycker jag ska lämna honom till en vanlig stödfamilj som jag ska lära upp att medicinera, men hans medicinering och sjukdom är lite väl "farlig" för att lägga det ansvaret på någon "vanlig" person. Jag vill ha personal som ger medicin på schema liksom. Någon som har erfarenhet av att man kan få beviljat att distriktsköterskan kommer och ger medicin? Typ som hemtjänst?
Men du själv är väl en "vanlig" person eller har du vårdutbildning eftersom du anser att dessa mediciner inte kan ges utan det?
på kortis har de oftast inte vårdutbildad personal så det blir knappast bättre på det viset där.
minimalin skrev 2008-08-22 13:51:33 följande:
För att min utbildning lägger ner så det går inte att komplettera lika lätt då. Nej, han är ute ur bilden helt. amasonas skrev 2008-08-22 11:51:17 följande:
Du skrev tidigare att om din son INTE haft sitt funktionshinder så skulle du tagit med honom eller stannat hemma, varför går det plötsligt inte att stanna hemma nu?
De flesta utbildningar brukar gå att göra uppehåll i, eller läsa på distans om man har särskilda skäl och det verkar du ha..?
Vad svarade kommunens placeringsassistent när du skickade in skriftlig ansökan om barnomsorg före 1 års ålder?